Avatar billede howie Nybegynder
04. januar 2000 - 08:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny HD!

Jeg har netop anskaffet mig en ny Fujitsu MPE3170AT 17,08GB harddisk, og efter jeg har installeret den, og partitioneret den, fryser win98 under opstart. Jeg kører i øjeblikket med 1 primær partition(100%), men har også prøvet at opdele den, men med samme resultat. I BIOS har jeg sat den til auto-detect og LBA. Hverken scandisk eller Norton finder fejl.
Mit system:
AMD K6-2 333mhz.
Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede howie Nybegynder
04. januar 2000 - 08:25 #1
Det skal lige nævnes, at win starter efter at have brugt reset-knappen nogle gange, men at den så går død igen, når jeg prøver at starte et spil, og så er vi lige vidt.
Avatar billede ravelin Nybegynder
04. januar 2000 - 09:00 #2
Har du stadig din gamle harddisk i?
Kan du se den under Wintendo?
Hvis du har så prøv at tage den gamle ud.
Installeret noget nyt programmel for nyeligt? (Hvorfor er jeg så naiv at tro folk siger ja hehe)
Avatar billede cheese Nybegynder
04. januar 2000 - 09:19 #3
Sidder dine jumpere rigtigt?. Hvis du har den gamle hdd i vil det nok være en god ide at sætte den nye som sekundær master - husk jumpere, som skal sidde som master og ikke master/single. Er den nye hdd formateret?.
Avatar billede joker73 Nybegynder
04. januar 2000 - 12:57 #4
Check evt. for en bios update til dit motherboard. Det kan jo være at det har en eller anden bug med store fujitsu diske....sørg også for at dine to HDD ikke sidder på det samme kabel.. Er den nye HDD en ultra DMA66?? der er nogle problemer med at "koble" en gammel DMA33 og en DMA66 på samme controller...

Joker
Avatar billede howie Nybegynder
04. januar 2000 - 16:12 #5
Jeg har kun den nye HD installeret, og jumperne er sat til pri master. HDén er en DMA66.
Avatar billede joker73 Nybegynder
04. januar 2000 - 16:44 #6
check dit motherboard's fabrikants hjemmeside efter evt fejl rettelser....
biosupgrades

joker
Avatar billede ravelin Nybegynder
04. januar 2000 - 18:23 #7
Hvilket mærke er dit Motherboard?
Det kunne være det var deri fejlen lå, som joker også skriver.
Avatar billede ravelin Nybegynder
04. januar 2000 - 18:23 #8
Er din HD sat til UDMA i Windows?
Avatar billede howie Nybegynder
04. januar 2000 - 19:14 #9
Jeg har lige checket, om mit motherboard understøtter DMA66, og det gør det ikke. Denne fejl har jeg lige rettet med et lille progrm fra Fujitsu, men den skaber sig stadig.
Avatar billede joker73 Nybegynder
04. januar 2000 - 20:56 #10
jepper... det kan jo være meget logisk hvis det også er gået galt under selve installationen... så er det jo en syg windows du har..

Joker
Avatar billede joker73 Nybegynder
04. januar 2000 - 20:56 #11
installationen af windows...sæføli..:-)

Joker
Avatar billede plaursen Nybegynder
04. januar 2000 - 22:55 #12
Jeg har selv haft samme problem. Mit motherboard understøttede ikke HD over 6 MB, jeg prøvede at flashe en ny bios, men ligemeget hjalp det, så derfor købet jeg et nyer motherboard og vupti, så var problemet løst. Så måske er det løsningen:-((
Avatar billede ravelin Nybegynder
05. januar 2000 - 08:27 #13
Igen prøver jeg at spørge: Hvad mærke/model er dit motherboard?
Avatar billede howie Nybegynder
05. januar 2000 - 17:14 #14
Jeg har lige flashet min bios, og nu kører det bare derudaf. Tak for hjælpen, og godt nytår.
Avatar billede joker73 Nybegynder
05. januar 2000 - 20:31 #15
som jeg sagde...:" Check evt. for en bios update til dit motherboard. Det kan jo være at det har en eller anden bug med store fujitsu diske...."....
tak for accepten
joker :-)
Avatar billede ravelin Nybegynder
06. januar 2000 - 08:57 #16
haha, så var det sgu en anden der fik pointene...
Avatar billede joker73 Nybegynder
06. januar 2000 - 18:43 #17
jepper...smart ikke? ;-)

Joker