Avatar billede Kdunker Nybegynder
17. september 2010 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG indtil værdi bliver fundet

Hej

Jeg har siddet længe med denne problemstilling nu og er simpelthen blevet sat af ;)

Jeg har brug for en formel som leder efter en værdi(tekst) i mine data ark (7 stk) og som returnere en værdi fra den række, i det ark, den finder værdien(teksten) i først.  Herefter skal den så dividere den værdi med en anden værdi fra samme række i samme ark.

Jeg kan godt få den til at lave søgningen i to af arkene, men det er også det....

Håber i kan hjælpe ;) Ved ikke om det ville være nemmere at ligge de fundne linier sammen og så dividere med de fundne liniers værdier ?

Håber det giver mening og der er nogen der kan hjælpe ;)

Venligst
Kenneth
Avatar billede martin_moth Mester
17. september 2010 - 14:25 #1
Ikke rigtig nogen mening for mig :-S

Prøv at vis den kode du har...
Avatar billede Kdunker Nybegynder
17. september 2010 - 14:42 #2
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A13;Skive!B1:E48;4;FALSK)/LOPSLAG(A13;Skive!B1:D91;3;FALSK));LOPSLAG(A13;Viborg!B1:E48;4;FALSK)/LOPSLAG(A13;Viborg!B1:D91;3;FALSK);LOPSLAG(A13;Skive!B1:E48;4;FALSK)/LOPSLAG(A13;Skive!B1:D91;3;FALSK))

Som sagt er det denne formel jeg kan søge i arket skive efter det som står i A13, hvis det så er en fejl(ikke tilstede) så søger den i arket Viborg.

Problemet er så hvis den ikke kan finde den i Viborg så får jeg bare en fejl....

Og det er der jeg gerne vil have den skal søge videre i de andre ark

Håber det giver mere mening nu ;)

Venligst
Kenneth
Avatar billede store-morten Ekspert
17. september 2010 - 15:40 #3
Hurtigt gæt:

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A13;Skive!B1:E48;4;FALSK)/LOPSLAG(A13;Skive!B1:D91;3;FALSK));ER.FEJL(LOPSLAG(A13;Viborg!B1:E48;4;FALSK)/LOPSLAG(A13;Viborg!B1:D91;3;FALSK));ER.FEJL(LOPSLAG(A13;Skive!B1:E48;4;FALSK)/LOPSLAG(A13;Skive!B1:D91;3;FALSK)))

Retunere: SAND hos mig da den "intet" kan se (Skive eller Viborg)
Avatar billede Jonas77 Nybegynder
25. september 2010 - 11:32 #4
Hej Kenneth,

Hvilken version af Excel bruger du?

Jonas
Avatar billede Kdunker Nybegynder
20. januar 2011 - 15:38 #5
Lukker denne....