Avatar billede Jeanniek Nybegynder
25. september 2010 - 15:50 Der er 7 kommentarer

LG NETBOOK genstarter hele tiden

Da vi startede netbooken her til morgen kører den i ring:

Viser LG logo (med mulighed for af vælge F2 og F11 i bunden) og så kommer "start windows - normalt, fejlsikret", men på dem alle  kører den videre til windows logo - et glimt af blå skærm med noget tekst - tilbage til siden "window startede ikke korrekt....." og sådan bliver det ved.
Eftersom der ikke er CD/DVD drev indbygget, kan jeg ikke umiddelbart køre nogen CD.

Jeg har forsøgt at tage batteriet ud, hvis det skulle skyldes overophedning (nævnt som et forslag på en google-søgning)

Jeg er blank på bundkort og hvad jeg evt. kan gøre i F5/F8/F2/F11.
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. september 2010 - 00:30 #1
Du kan kontakte LG og få dem til at sende en USB stick, med geninstallering software på, der er Windows med alle drivere og det hele. Det er gratis. (var det ihvertfald for 3 måneder siden da jeg gjorde det)

http://www.lg.com/dk/support/product/support-product.jsp?countryCd=dk

Prøv det til at starte med...
Hvis du har data der skal reddes er du lidt på spanden der!
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. september 2010 - 00:32 #2
Du kan evt. hente hirens boot og ligge over på en usb disk.
Det er lidt omstændigt at få lavet, men når det er lavet er det et genialt værktøj.

http://www.hirensbootcd.net/download.html
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. september 2010 - 00:33 #3
Er der mulighed for at starte netbooken i fejlsikret tilstand? - eller genstarter den blot igen?

Hvis ikke, så lyder det ikke som om der er så meget andet at gøre end at forsøge at benytte dit recovery-medie og genskabe din Netbooks Windows-installation til fabriksindstillinger (Der skulle gerne være en mulighed til det ude fra BIOS inden Windows indlæses) - hvis dette ikke er muligt, kontakt da LGs support på 80 88 57 58 (hverdage 9-18)
Avatar billede Jeanniek Nybegynder
26. september 2010 - 17:11 #4
jeg vil prøve jeres forslag.

Det eneste skridt videre jeg er nået er at få stoppet genstart, så jeg ENDELIG kan se hvad der "står på blå skærm":

Der er fundet en fejl.....:
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

og så nogle tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x000000ED (0x865C8900, 0xc000009c, 0x00000000, 0x00000000)

Er det noget jeg kan "bruge til noget"?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. september 2010 - 19:58 #5
Det lyder som fejl på din harddisk

Læs mere om din fejl her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff560355(v=VS.85).aspx

If you have received a blue screen error, or stop code, the computer has shut down abruptly to protect itself from data loss. A hardware device, its driver, or related software might have caused this error. If your copy of Windows came with your computer, call the manufacturer of your computer. If you purchased Windows separately from your computer, Microsoft provides support.

Næste skridt må blive et kald til LG :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. september 2010 - 19:58 #6
...nu med et helt link: http://bit.ly/alUqfd - enjoy reading
Avatar billede Jeanniek Nybegynder
25. oktober 2010 - 07:51 #7
Hej!
1000 tak for ideen. Jeg kontaktede LG, som sendte en usb-nøgle og en vejledning - wups den kører igen