Avatar billede Superstes Novice
27. september 2010 - 14:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra Oracle med loop

Hej.

Jeg er mega-newbie mht. udtræk fra Oracle (Bruger PL/SQL Developer).

Jeg sidder og laver nogle månedsvise udtræk, som jeg er lidt træt af, at jeg ikke kan gøre i et udtræk.

Jeg udregner median-værdier, for en lang række data.

SELECT
COUNT(MNEMONIC) AS "Antal",
(MEDIAN (RESULT)) AS "Median"
FROM tabel
WHERE
MNEMONIC='et-eller-andet'
(+ en række begrænsninger ift. dato mm)

I denne tabel er der også en kolonne (det kalder jeg det stadigvæk) der hedder "WPLACE"

Det jeg kunne tænke mig, var en måde at i ét udtræk, at få median-værdier for alle de "MNEMONIC" der har en bestemt værdi i "WPLACE"

Hvordan gøres det?
Avatar billede Superstes Novice
27. september 2010 - 14:28 #1
En endnu bedre løsning ville faktisk være, hvis der kunne defineres en liste med de "MNEMONIC" der skulle udregnes median for, som blev gennemløbet og der kom et resultat (inkl angivelse af hvilken MNEMONIC), for hver MNEMONIC.
Avatar billede pgroen Nybegynder
27. september 2010 - 14:48 #2
SELECT
  mnemonic, MEDIAN (RESULT) AS "Median_result"
FROM
  tabel
WHERE
  (+ en række begrænsninger ift. dato mm)
GROUP BY
  mnemonic;

?
Avatar billede Superstes Novice
27. september 2010 - 15:17 #3
Ja ja, jeg sagde jeg var newbie :)

Tak. Svar for p!
Avatar billede pgroen Nybegynder
27. september 2010 - 15:32 #4
Selv "oldbies" roder rundt i GROUP BY, så det skal du ikke tage så tungt :-)