Avatar billede anrepe Nybegynder
27. september 2010 - 17:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst

Efterhånden er jeg træt af den kange ledning fra mit modem, så jeg overvejer at få lavet trådløst her hos mig selv.

I øjeblikket har jeg TDC's bredbånd (Ikke Trio), bare alm bredbånd. Og jeg har 1 bærbar, som jeg tilslutter mit modem med en lang ledning.

Men hvad skal jeg købe af router osv ??

Skal man ikke forbinde sit modem med en trådløs router og så den trådløse router til en stationær, hvor det hele så installeres og så kan jeg bruge min bærbar trådløst ??

Jeg har kun min bærbar og ingen stationær.

Og ja, der er netkort i min bærbare.

Thanx
Avatar billede poko1 Ekspert
27. september 2010 - 17:36 #1
Du kan sagtens gøre det fra din bærbare og hvis det ikke virker og der er noget der skal redigeres kabler du din b.b til routeren og åbner den´s IPadresse der står hvilken i dokumentationen eks. 192.168.1.1
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 17:40 #2
Hvor gammel er din router? Det er ikke en sort box, de kalder for homebox vel?
Homebox har trådløs del i routeren.
Avatar billede anrepe Nybegynder
27. september 2010 - 17:52 #3
Nej nej, det er ikke sådan en.
Avatar billede anrepe Nybegynder
27. september 2010 - 17:54 #4
Cool..........Hvilke router kan anbefales ?? Jeg synes der er mange at vælge imellem.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. september 2010 - 18:05 #5
Du skal bare købe den billigste med et N i slutningen  EKS.IEEE 802.11n ...
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=673331
Det er jo som med biler.
Avatar billede anrepe Nybegynder
04. november 2010 - 22:14 #6
hanx for hjælpen.
Avatar billede anrepe Nybegynder
04. november 2010 - 22:18 #7
Thanx for hjælpen.