Avatar billede rasmussev Juniormester
27. september 2010 - 19:51 Der er 14 kommentarer

Siemens opvaskemaskine står med vand i bunden når den er færdig

Hej vi har en opvasker model sl65t371eu der er 3 år gl, når den er færdig med at vaske står den med vand i bunden, har skailt filter og lign af og kan se propellen på pumpen kører rundt som den skal. det er sket et par gange indenfor de sidste 14 dage...når det hele er samlet igen tager den nogle gange vand ud og virker igen 2-3 gange før det går galt....Hjælp:)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 20:11 #1
Kører pumpen hver gang når du skiller den ad, eller kører den kun når du puffer til propellen?
Hvis det er det sidste, må din pumpe være defekt, så hvis den stopper et bestemt sted, kan den ikke starte igen.
Avatar billede rasmussev Juniormester
27. september 2010 - 20:25 #2
pumpen kører dvs jeg kan høre og se propellen kører rundt! men programmet kører helt igennem dvs med tørring og den bipper som den skulle være færdig og så stopper propellen på pumpen naturligvis også da den tror vandet er væk!
Avatar billede poko1 Ekspert
27. september 2010 - 20:35 #3
Er afløbsslangen højt nok?
Avatar billede rasmussev Juniormester
27. september 2010 - 20:35 #4
Det skal måske lige tilføjes der ikke er en snurren fra pumpen den eneste man kan høre er propellen kører rundt derpå...ved ikke om den evt skal suge samtidig det gør den nemlig ikke!
Avatar billede rasmussev Juniormester
27. september 2010 - 20:36 #5
Jeg mener afløbsslangen er høj nok da den har stået samme sted i 3 år!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 21:01 #6
Der må da være 2 pumper i sådan en karl.
En til vask der pumper vandet rundt og en i bunden til at tømme maskinen for vand Ikke?
Og du er sikker på det er tømmepumpen du har kontrolleret?
Avatar billede rasmussev Juniormester
27. september 2010 - 21:30 #7
Mener at være sikker på der kun er en pumpe! desværre
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 21:37 #8
Hvordan finder den så ud af om den skal pumpe ud eller rundt i maskinen?
Magnetventiler?
Avatar billede rasmussev Juniormester
27. september 2010 - 21:41 #9
svar skyldig! ved det ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 21:56 #10
Har du manualen til den?
Der burde stå noget om denne type fejl i denne.
Avatar billede rasmussev Juniormester
27. september 2010 - 21:58 #11
ja der står man skal tjekke pumpe og afløbsslange hvilket jeg mener at have gjort!
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. september 2010 - 22:50 #12
Kender ikke modellen, men prøv at kigge efter en 'dims' (ligner lidt en skosværteæske ) forbundet med 2 ledninger og desuden en plastikslange,som går ned i vandet i bunden på maskinen,-
'dimsen' indeholder en kontakt,som styres af vand/luft-trykket i plastslangen. Måske ligger fejlen der.
28. september 2010 - 08:13 #13
... enig med #12. Den vandhøjdeføler 'dims' var i mit tilfælde blevet utæt, så den kunne ikke opdage vandhøjde (meget vand på gulvet!)...
Avatar billede richardjensen Seniormester
28. september 2010 - 13:03 #14
<Mener at være sikker på der kun er en pumpe! desværre >
Der er formentlig 2 pumper:
1 spulepumpe og en lænsepumpe