Avatar billede TSand Praktikant
28. september 2010 - 16:15 Der er 1 kommentar

Ps3 og netværk

Hej
Jeg har en ekstern Western Digital My Book World Edition II, som jeg bruger trådløst til at tage backup af billeder, som er placeret på min PC'er. My book'en er kablet til router.

Nu overvejer jeg at købe en PS3. Kan jeg etablere en trådløs forbindelse mellem PS3 og My Book'en, således at jeg kan se billeder og video gennem PS3'en?

Fungerer fint via en bærbar computer, der finder My Book'en som netværk, hvorefter alt hvad der foregår via bærbaren overføres til fjernsyn gennem HDMI, men det kunne være dejligt at have noget fast til at stå og ikke mindst endnu et godt argument for at anskaffe en PS3:-)

På forhånd tak for svaret.

//TSand
Avatar billede Wensien Nybegynder
30. september 2010 - 21:36 #1
Der findes måske en løsning som er noget for dig...

PlaystationMedieServer (PMS) ... jeg bruger det selv...

Det er et program du downloader og installere på din pc

Du tænder så din playstation og din pc, som begge skal være tilsluttet dit trådløse netværk, tænder PMS (programmet på din computer) og straks burde du se et icon i en af menu'erne på på din ps3:

feks. -> MEDIESERVER (JOHN-PC)

kigger du i ps3-menuen under film kan du afspille film osv. med foto.

Og spørgsmålet om du kan se din ekstern? Ja... Jeg kan ihvertfald se mine eksterne harddiske når de er tilsluttet pc'en

Det du skal gøre er at tildele en mappe som ps3'en kan se på pc'en, gennem PMS ... Lyder mere indviklet end det er ... jeg brugte 10 min. på at hente til jeg kunne se mine film på ps3'en ...

den nyeste version kan fås her: http://ps3mediaserver.blogspot.com/

ellers bare google: PMS

Håber det hjalp