Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
30. september 2010 - 22:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser

Hej alle.

Jeg har et problem med min bærbar. Den fryser hele tiden, og jeg bliver nødt til at genstarte. Jeg har nu prøvet at formatere, men problemet forekommer stadigvæk. Jeg skal vel gå ud fra, at der er et problem med hardwaren, men hvad kan det være?

Jeg håber, at nogle kan komme med ideer.

Med venlig hilsen

Morten Kristiansen
Avatar billede latro Nybegynder
30. september 2010 - 23:23 #1
Hvor fryser den?

Hvis der et alle mulige steder og du ikke kan se nogen sammenhæng er det højst sandsynligt din CPU (processor)

Hvis det altid sker når du spiller et eller andet er det højst sandsynligt dit Grafikkort.
01. oktober 2010 - 06:31 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg

---

Point ude: 395 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mortentholstrup - dem bør/skal du følge op på/lukke !!!
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
01. oktober 2010 - 10:50 #3
Jeg kører med Windows 7 32bit.

Umiddelbart fryser den tilfældigt. Normalt er der et program åbent, men det er ikke spil, kun internet, Word osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2010 - 17:14 #4
Hvor meget ram er der i maskinen?
Hvor gammel er pc?
Kan sagtens være et varmeproblem som KL er inde på.
Avatar billede andreas1183 Nybegynder
01. oktober 2010 - 21:18 #5
bruger du google chrome fordi min gamle pc frys altid når jeg startede google chrome op lige med det samme men tror der er noget galt med dit internet eller din pc's internet fordi at jeg prøvede en test med den gamle pc og vis man hiv internet ud af den så frys den det går også en xbox 360.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
04. oktober 2010 - 14:44 #6
@ 220661:

Der skulle vist være 2 gb ram deri, og bærbaren er købt i 2007. Det er en HP, hvis det skulle give nogle åbenbaringer. Den har det faktisk med at blive meget varm. Hvordan ordner jeg det? Jeg kan høre, at blæseren kører.

@ andreas1183:

Nej, jeg kører bare Explorer. Men den fryser jo også, når jeg er inde i Word fx., så jeg tænker ikke, at det har noget med netværket at gøre. Min kærestes computer fungerer fint med det netværk, vi har.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
06. oktober 2010 - 17:37 #7
Ingen, der har nogle gode råd?
06. oktober 2010 - 18:07 #8
Tro mest på et varme problem ! - virker den varm ?
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
06. oktober 2010 - 19:42 #9
Altså, jeg vil ikke mene, at den virker mere varm end andre bærbare. I dag oplevede jeg, at den frøs umiddelbart med det samme. Ergo tænker jeg ikke, at den kan nå at blive så varm, at den går i stå, på så kort tid. Men jeg er ingen ekspert, så jeg skal ikke kunne sige, om det er muligt. Jeg kører lige pt i Safe Mode og umiddelbart fungerer det!?
06. oktober 2010 - 19:59 #10
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

PS: DU skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
06. oktober 2010 - 20:45 #11
Here you go:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:43:41, on 06-10-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCTRL.exe
c:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Tine\Desktop\HJT\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: DigitalPersona Personal Extension - {395610AE-C624-4f58-B89E-23733EA00F9A} - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpOtsPluginIe8.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5612.1312\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: BGAntiphishingBHO - {FC872B94-35E3-4B94-B028-184A2A1C7CCE} - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIEBHO.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "c:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [DpAgent] C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\dpagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WirelessAssistant] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O20 - AppInit_DLLs: BgGamingMonitor.dll
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_x86_neutral_8e7d5b9d3a91d8c5\aestsrv.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: BgRaSvc - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Support\BgRaSvc.exe
O23 - Service: BullGuard scanning service (BsScanner) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
O23 - Service: BullGuard update service (BsUpdate) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe,-128 (DpHost) - DigitalPersona, Inc. - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Company - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_x86_neutral_8e7d5b9d3a91d8c5\STacSV.exe
O23 - Service: Validity Fingerprint Service (vfsFPService) - Validity Sensors, Inc. - c:\Windows\system32\vfsFPService.exe

--
End of file - 8176 bytes

PS. Du må undskylde det med svaret. Vidste ikke, at det ville blive forstået på den måde, når jeg trykkede "Skriv svar" til dig, og når det er mig selv, der har startet indlægget.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
06. oktober 2010 - 20:48 #12
Apropos det med varmen. Jeg prøvede jo at lade en støvsuge rende over udtaget, hvor blæseren sidder, og bagefter kørte den fint nok. Det gjorde jeg i går. I dag er det så, at den fryser et par gange. Jeg har nu siddet og pustet i ny og næ for at se, om det har nogen effekt, og indtil videre har det hjulpet.
06. oktober 2010 - 21:09 #13
... ikke noget at gi' af ifølge loggen...

Jeg synes at have læst et sted at en famillie af HD bærbare har lidt (=meget) problem med Varmen ...

http://www.youtube.com/watch?v=oKJiP38qUAk ???

---

Bare et eksempel ->
http://www.tweakup.dk/article/1106/dk/
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4249403
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
07. oktober 2010 - 17:10 #14
Fandt en video, hvori der bliver nævnt noget om, at der samler sig en masse støv ved blæseren. Måske det er derfor. Jeg ved ikke. Jeg kan vel prøve et af de produkter, du henviser til. Det er i hvert fald mere overskueligt end at sidde og puste hele tiden. Tak for hjælpen. Skriv et svar, hvis du vil have lidt point. :)