Avatar billede quqdk Praktikant
01. oktober 2010 - 12:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp i Excel eller Access

Hej med jer,

Jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med at lave et enten regneark eller en database, som indeholder følgende:

A. Skal indtastes som tal eller bogstaver.
B. Skal vælges fra en liste i et andet regneark/database
C. Skal indtastes i formatet "DDMMÅÅÅÅTTMM", og formateres til "DD-MM-ÅÅÅÅ TT:MM".
D. Skal indtastes i formatet "DDMMÅÅÅÅTTMM", og formateres til "DD-MM-ÅÅÅÅ TT:MM".
E. Skal indtastes i formatet "DDMMÅÅÅÅTTMM", og formateres til "DD-MM-ÅÅÅÅ TT:MM".
F. Skal beregnes til forsinkede minutter. Dvs. differencen mellem D og E. Hvis D er lig eller senere end E, skal det beregnede tal være 0. Tallet skal være opgivet i minutter, fx 67 minutter og ikke 01:07.
- Hvis der er under 90 minutter imellem C og D, skal D tillægges x minutter, således at der er 90 minutter imellem tiderne. Dette nye tal benyttes som mellemregning til beregning af F.
- Hvis der derimod er 90 minutter eller derover imellem C og D, benyttes  der ingen mellemregning til beregning af F.
- Alle data skal kunne sorteres.
- Makroer må gerne benyttes, men ikke VBA.
- Regnearket/databasen skal være optimeret til Excel 2003.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Mvh,
quqdk
Avatar billede quqdk Praktikant
02. november 2010 - 11:05 #1
ligemeget
02. november 2010 - 11:43 #2
>> - Makroer må gerne benyttes, men ikke VBA.

Makroer ER VBA!!!