Avatar billede vilkir Praktikant
02. oktober 2010 - 08:59 Der er 6 kommentarer

hjælp

er der en som har så megen tålmodighed at de kan prøve at forklare mig hvordan jeg får givet dem som skal have poin og hvordan jeg slipper for at få en mail om at jeg har gamle spørgsmål jeg synes ellers at jeg havde klaret problemet men nej desværre
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2010 - 09:24 #1
02. oktober 2010 - 09:51 #2
(Og de samme links står også i omtalte 'rykker' E-mail... sååå...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
...En bruger har løst mit problem, men jeg kan ikke give ham points?
Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan belønnes med point. Du beder vedkommende, i en kommentar, om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points...
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2010 - 11:52 #3
hvordan jeg slipper for at få en mail om at jeg har gamle spørgsmål

Hvis man kan slippe for disse mails er det ikke særligt smart, da det jo er en hjælp til dig selv!
02. oktober 2010 - 19:32 #4
Jeg har kikket de spoergsmaal igennem som du har oprettet siden du blev medlem af eksperten.  Det er tydeligt at du har brug for at forstaa systemet bedre og at det vil tage noget taalmodighed at forklare det OG SAMTIDIG vil det kraeve en del taalmodighed fra din egen side at tilegne dig det.  Nu proever jeg:

Du stiller to spoergsmaal, (1) hvordan du giver points til de som skal have dem, og (2) hvordan du slipper for at faa mail om aabne spoergsmaal.  Lad mig starte med det sidste:  Du slipper for at faa mail om aabne spoergsmaal ved at soerge for at lukke dem!  Som du kan se hvis du klikker paa "Min profil" og paa "Aabne spoergsmaal" saa har du tre aabne spoergsmaal ud over dette spoergsmaal.  Du lukker dem ved at acceptere et svar, et svar oprettet af dig selv eller en anden.  Det ved du allerede, fordi i disse tre spoergsmaal http://www.eksperten.dk/spm/916079 , http://www.eksperten.dk/spm/910256 , og http://www.eksperten.dk/spm/909270 har du oprettet og accepteret et svar og derved lukket spoergsmaalet (saa farven paa prikken blev groen.)

Saa til det foerste spoergsmaal, hvordan du giver points til de som skal have dem.  Hvis et medlem har hjulpet dig med et spoergsmaal vil du naturligvis gerne give det medlem de udlovede points.  Hvis hjaelpen er givet i form af et svar (markeret med gult) giver du points (og lukker spoergsmaalet)  ved at acceptere det svar (saette 'flueben' i den lille firkant og klikke paa feltet "Accepter svar og afgiv points."  Hvis hjaelpen i stedet er givet i form af en kommentar (markeret med graat) beder du medlemmet om at oprettet et svar, og naar svaret kommer accepterer du det.  Du laver en kommentar hvor du naevner navnet paa medlemmet der skal have points, takker for hjaelpen, helst fortaeller lidt om hvordan indlaegget hjalp, og beder medlemmet om at oprette et svar.

Hvad angaar dette spoergsmaal saa er spoergsmaal om Eksperten selv normalt 'gratis,' saa du skal selv oprette et svar og acceptere det.

Saa maa jeg lige sige at du har ikke vaeret saerlig god til at samarbejde med de medlemmer der har forsoegt at hjaelpe med dine spoergsmaal.  Paa Eksperten drejer det sig om hjaelp til selvhjaelp, altsaa at du faar et skub i den rigtige retning og saa maa du selv arbejde med at tilegne dig det.  Hvis det trods ihaerdig indsats ikke lykkes saa forklar konkret hvad du har gjort og hvor det gaar galt og bed om yderligere hjaelp.
04. oktober 2010 - 17:26 #5
vikir, saa du mit (og de andres) indlaeg?  Har du en reaktion, maaske flere spoergsmaal?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2010 - 20:09 #6
Jeg tror ikke vi hører mere fra ham.
Han har været på idag, men har ikke gidet bevæge sig herind, og deltage i sit eget spørgsmål.