Avatar billede MPlauborg Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler en programmør

Jeg har en god ide, jeg har en masse date til denne her ide, det hele virker i EXCEL, men jeg mangler en programmør der kan lave et program ud af alle de her data. Det er ikke så vigtigt for mig hvilket sprog det bliver programmeret i, det ved du en del mere om end mig.

Jeg kunne selvfølgelig leje en programmør, (det koster 20K om md.) og skore hele kagen selv, men det er bedre at have en sparringspartner.

Det vil bliver et 50/50 projekt, og når vi tjener kassen på det her produkt, så deler vi selvfølgelig også 50/50. Alt dette skal der selvfølgelig laves et stykke papir på.

Ud over det her projekt, så har jeg erfaring med at lave hjemmesider og annoncere på nettet.

Jeg håber der er en derude der er frisk på at ligge nogle timer i det her sammen med mig, så vi kan blive stenrige, eller om ikke andet tjene en skilling eller 2 :D

Jeg giver ikke point før den rigtige er fundet!

Vh Mic P
Avatar billede mamloo Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:30 #1
Jeg kender en! Hvad er din ide??
Avatar billede finb Ekspert
03. oktober 2010 - 11:46 #2
Hej Mic P

Jeg er god til Excel og mellemgod til VBA (Excel-makro-programmering).
Jeg har erfaring fra en international telekoncern samt fra 2 af statens rådgivende institutioner.

Skriv gerne, hvis du vil have min mail-adresse...

Vh Finb
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:56 #3
Jeg vil ikke afsløre for meget, men det er et forholdsvis lille og uskyldigt program, som kan sælges til ca 20% af den danske befolkning, og på sigt få det lavet på engelsk også...

Et lille regnestykke som kan give lidt blod på tanden...

20% af den danske befolkning er 1.000.000 x 49 dkk er altså 49.000.000,- minus div omkostninger.. men dog stadig en mulighed for at lave et lille overskud :D
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:05 #4
Hej Finn

Excel-makro-programmering kender jeg ikke, men er det noget vi kan lave et lille program i??

Min ide er at programmet feks. skal kunne hentes gratis på nettet, derefter skal brugeren trykke på en knap i programmet og kunne gå direkte til betaling. Betalingen kan ske via nettet, eller måske på telefonen. Når brugeren har betalt, så sendes der en kode til brugeren...koden kan være knyttet en mac-adr, eller bundkortet...så er der også lidt sikkerhed i det...

Er det en mulighed?
Avatar billede Ialocin Novice
03. oktober 2010 - 12:07 #5
Hej MPlauborg

Hvordan/hvornår ved du, at du har fundet den "rigtige" ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:13 #6
Hej lalocin...

Det ved jeg når jeg har snakket, givet hånd og skrevet under på en samarbejdsaftale med den pågældende person... ;)
Avatar billede Ialocin Novice
03. oktober 2010 - 12:17 #7
Hej MPlauborg

Det må da kræve en del indledende samtaler :o)

Mvh Nicolai
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:25 #8
lalocin...

Det har du helt ret i, og det er også derfor jeg har skrevet "Jeg giver ikke point før den rigtige er fundet!"

Til andre, så er det ikke sikkert vi kan nøjes med at være 2..det kan være vi skal have fat i en som Fin som kan Excel-makro-programmering, og en som kan lave avanceret programmering.

Kort sagt, så ved jeg for lidt om programmering, og jeg vil ikke bruge tiden på at sætte mig ind i det, jeg vil hellere udbygge de data jeg allerede har lavet...
Avatar billede coderdk Praktikant
09. oktober 2010 - 17:46 #9
Hvor mange timer mener du ligger i dit projekt?
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:13 #10
Den rigtige er fundet...