Avatar billede pdj Novice
06. oktober 2010 - 23:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win: Automatisk flyt filer fra SFTP server

Jeg har flere automatisk jobs der periodisk flytter indholdet fra FTP servere til et lokalt drev. Der bruger jeg NcFTPGet der med parameteren -DD løbende sletter filerne på ftp-serveren efterhånden som de kopieres over.
Nu har jeg brug for tilsvarende løsning, men til en S-FTP server. Jeg har selvfølgelig søgt efter det, men kan kun finde programmer der kan hente filer - ikke løbende slette dem (Fx Putty og OpenSSH). Jeg kan ikke bruge en løsning der først henter alle filer, og dernæst sletter alle filer, medmindre det er 100% sikkert på at den kun sletter de filer den har hentet, selvom der måske er uploaded filer mens min download er igang. Derved kunne jeg risikere at slette en fil der ikke er hentet.
Er der nogen der kender sådan et program - helst gratis - også til kommercielt brug.
Avatar billede NCG Novice
07. oktober 2010 - 09:49 #1
Med go' gammeldavs FTP benyttes normalt en teknik med rename og temp foldere, netop for ikke at støde ind i de problemer...

Ellers er http://www.scriptftp.com/ måske en løsning ?
Avatar billede daquar Nybegynder
12. oktober 2010 - 11:30 #2
Jeg vil foreslå dig at kigge på WinSCP - det kan også scriptes til at udføre automatiske opgaver.

Til at scripte download/check/delete vil jeg foreslå at kigge på denne tråd (ignorer reklamer og kig nederst på siden):
http://www.experts-exchange.com/Programming/Languages/Scripting/Shell/Batch/Q_23857995.html
Avatar billede pdj Novice
12. oktober 2010 - 12:07 #3
Begge løsninger er fino! :-)

NCG kom først, men daquar's forslag er gratis så I må dele pointene.

NCG: Smid et svar, og du får den anden halvdel af pointene.