Avatar billede killergnuen Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:18 Der er 5 kommentarer

Hjælp

Jeg har problemer med at min computer kører meget langsomt, dette kan jo skyldes en virus eller andet.

Hvad skal jeg gøre??

Jeg har ingen virusprogrammer, hvilket er det bedste gratis program?

derudover får jeg denne besked når jeg prøver at slette
silverlight.
The feature you are trying to use is on a network resource that is unavilable.

Clik OK to try again, or enter an alternate path to a folder contaning the i´nstallation package "silverlight.msp" in the box below.

Jeg tror jeg kom til at slette silverlight og kan ikke installere det igen da samme box kommer op når jeg prøver.

Nogle forslag????
07. oktober 2010 - 13:32 #1
Velkommen til E. ...

..ingen virusprogrammer... - du mener ved ANTIvirusprogrammer ???

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
07. oktober 2010 - 13:33 #2
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede f-arn Guru
07. oktober 2010 - 13:34 #3
Jeg har ingen virusprogrammer, hvilket er det bedste gratis program?

Du har jo brug for andet end Antivirus, men Avast er efter min mening det bedste Antivirusprogram.

------

Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her

Eller her

Installer og start programmet, klik på fanen opdater, klik Tjek for opdatering, lav "Hurtig skan" under fanebladet "skanner"
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra Hijackthis som du finder her:

HiJackThis
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista og Windows 7 - højreklik på filen - Kør som Administrator.

NB Når du opdaterer Malwarebytes, så klik på Tjek for opdatering til den skriver at der ikke er flere opdateringer.

-------

Hent HiJackThis
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede killergnuen Nybegynder
08. oktober 2010 - 13:07 #4
Hej karise_larry

1000 tak for dine råd, det hele køre bare fint igen.
En ven kiggede loggen igennem og sagde det så fint ud igen :o)
08. oktober 2010 - 19:43 #5
Jeg/vi ville nu godt selv se omtalte logs...