Avatar billede Grundtvig Nybegynder
18. oktober 2010 - 16:02 Der er 12 kommentarer

Mikrofon virker ikke i Skype

Min pc vil ikke længere lade mikrofon fra headset virke i Skype.
Højttalere OK.
Har testet med to forskellige headsets.
Det ene er med de to lyserøde/grønne stik. Den virkede tidligere. Men så holdt mikrofonen op med at fungere i Skype.

Troede at det var hardwarefejl og købte nyt headset - nu med usb. Men har stadig samme problem i Skype (højttaler OK/mikrofon virker ikke).

Har efterfølgende testet begge headsets på en anden pc. - De virker fint begge to.

Har kørt Skypes egen Set Up Guide omhyggeligt igennem og tjekket lydindstillinger flere gange.

Har testet i Windows egen Lydoptager. Her virker begge headsets perfekt!

Er der et bud på hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Grundtvig Nybegynder
18. oktober 2010 - 16:07 #1
Skal lige tilføje, at Skypes "juster mikrofonindstillinger" (som også er en optager/afspiller) virker fint.
Men Echo Sound test gør ikke
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
18. oktober 2010 - 23:36 #2
Har du prøvet: "Funktioner/Indstillinger/Lydindstillinger"

Kik i Lyd ind om du har valft den rigtige mikrofon og du også har sat ey flueben i "Lad Skype justere mine kydindstillinger"

Når du taler i mik. skal der flimre en grøn vandret streg samtidig.
Avatar billede Grundtvig Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:12 #3
Ja, det har jeg tjekket og den grønne streg flimrer nydeligt - lige som Skypes egen mikrofon-test-recorder som nævnt også virker. Her kan jeg høre min egen optagelse.

Men ikke i samtaler og heller ikke i Skypes Echo Sound Test.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:46 #4
Grundvig - så har jeg ikke flere gode idéer.
Jeg håber der er en anden, som melder sig.
Avatar billede Grundtvig Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:52 #5
Men tak for din indsats, Peter. Jeg synes også at det er vildt underligt. Og har prøvet igen og igen
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:57 #6
Har du evt. prøvet og afinstallere Skype helt og geninstallere igen.
Avatar billede Grundtvig Nybegynder
19. oktober 2010 - 09:01 #7
Nej. Det er rigtigt. Det skal jeg naturligvis som en sidste mulighed.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
19. oktober 2010 - 23:38 #8
Grudtvig - meld tilbage, når du har geninstalleret Skype, så vi andre også kan lære noget af det.
Avatar billede Grundtvig Nybegynder
30. oktober 2010 - 10:53 #9
Ja, Peter, det skal jeg. - Men jeg må beklage. Det hjalp ikke. Og jeg har pt ikke noget godt bud på hverken forklaring eller løsning. Bruger nu min bærbare i stedet.
Avatar billede kisser14 Nybegynder
04. december 2010 - 15:12 #10
Hej Grundtvig
Måske har du samme problem som jeg har haft, jeg prøvede også alt, mikrofonen virkede ikke lige pludselig, men jeg har nu fundet ud af at jeg havde opdateret den nye version 5 og jeg har xp, den kan formentlig ikke sammen med xp. Jeg har gennem en ven fået den gamle version 4.2 tilbage og så er der intet i vejen med mikrofonen. Håber det kan hjælpe dig også.
PS. Der er flere der har haft det problem.
Avatar billede Grundtvig Nybegynder
04. december 2010 - 17:45 #11
Hej Kisser14,
Aha!! Interessant. Det vil jeg da efterprøve. Men skal lige finde en gammel skype somewhere.
Tak skal du ha'
Avatar billede kisser14 Nybegynder
10. december 2010 - 13:55 #12
Hej Grundtvig

Jeg véd ikke hvor langt du er kommet, men min Skype opdaterede sig selv i dag, og jeg fik igen version 5,0, men  nu virker det helt som det skal, så det kan du måske prøve. pøj-pøj  mvh. Kisser14