Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. oktober 2010 - 08:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min IE8 har ikke megen tålmodighed

Når jeg søger på en side - har min IE8 ikke megen tålmodighed - præcis 10 sek - så viser den: Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Kører på en win7 64 bit - men IE8 er 32 bit udgaven, da jeg har ladet mig fortælle det er den "bedste".

Hvis jeg bruger FireFox har jeg ikke samme problem.

-og nej, jeg kan ikke udelukkende anvende FireFox.

Er der et sted, jeg ikke har fundet, der kan "skrue" på tålmodigheden ???
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
19. oktober 2010 - 09:31 #1
Du skal ikke altid tro på alle de 'kloge' hoveder, du møder. Der er jo sikkert en grund til, at man laver en 64-bit udgave. Defor synes jeg, at du skal fjerne 32-bit udgaven og bruge Firefox til at geninstallere IE8 64-bit.
Avatar billede LarsDC Nybegynder
19. oktober 2010 - 09:37 #2
Vær dog opmærksom på at sider der kræver Adobe Flash Player kan give problemer da Flash (endnu) ikke er lavet til 64 bit versionen af IE.

Det er den slags problemer du kan få med 64 bit. Men har du prøvet at åbne siderne i 64 bit versionen og se om den kan klare dem?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2010 - 10:00 #3
I Win7 ligger ie8 64 i mappen programmer og 32 bit i mappen programmer(86x) så du behøver kun at trække den du vil bruge til skrivebordet.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2010 - 10:12 #4
Jo man kan godt tro på de "kloge" hoveder i denne sammenhæng.

Det har længe været en kendt sag, at IE 64bit har problemer med tilføjelsesprogrammer,herunder nogle netbanker og som tidligere skrevet Adobe Flash
http://kb2.adobe.com/cps/000/6b3af6c9.html

Men prøv følgende i IE, klik på funktioner, klik på internetindstillinger, Faneblad Generelt.
Klik på knappen "SLET" og sæt flueben i linje 2+3+4 og klik på slet
Faneblad Avanceret, klik på "Gendan Avancerede indstillinger"
og klik på "nulstil" + OK
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. oktober 2010 - 10:37 #5
Jeg har prøvet hele rækkefølgen som 'haverslev' beskrev - det hjalp dersværre ikke.

Jeg har også prøvet med 64-bit udgaven - den er lige så utålmodig!
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2010 - 10:58 #6
Går den i det hele taget på internettet ?

prøv at gå i en commandpromt ( cmd )

skriv følgende i promten:
ping eksperten.dk

Hvis ok, så skulle du gerne får følgende svar:
svar fra 91.102.90.153 osv
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2010 - 11:03 #7
Kan jo også skyldes andre "sjove" ting :-)

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. oktober 2010 - 11:10 #8
Hej 'haverslev'

Ja, fint forbindelse 50MBit - det er kun de sider der kan være lidt sløv til at returnere indhold, hvis den f.eks. først skal danne på serveren, som f.eks. en PDF der generees ell. lign.

Hele den lange sag med mailware osv. er jeg opmærksom på - og kører en fast rutine, for at forsøge at undgå det, hvilket lykkedes rimeligt.

...men så burde det vel også have indflydelse på FireFox og Safari - som drøner fint igennem, og venter pænt på svar.

Jeg har forsøgt om man kunne geninstallere IE8 - men det er den ikke meget for - måske skal jeg bare vente til IE9 kommer i en færdig udgave.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2010 - 18:09 #9
...men så burde det vel også have indflydelse på FireFox og Safari Nej ikke nødvendigvis.

Har du tidligere kun bruge IE8 uden disse fejl ?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. oktober 2010 - 18:15 #10
Uha uha - nu skal jeg til at huske - og over et halvt år.

Det er ihvertfald et problem jeg har kæmpet med over flere måneder.

Prøver lige at køre hiJack igennem - og kigger efter.

- er du skrap til det ???
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2010 - 18:45 #11
Skrap og skrap, er ikke den hurtigste knallert på havnen, hvad det angår :-)  men jo "noget" kan jeg da, ellers er der karise_larry :-)
19. oktober 2010 - 21:51 #12
* I'Here *S* ...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. november 2010 - 07:52 #13
Beklager det sene reaktion.

Smid lidt svar på forsøgene.

-får andre til at kigge på det!
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2010 - 08:47 #14
Du smed f.eks ikke loggen fra HTJ herind, den kunne evt. afsløre nogle ting.