Avatar billede j3ppah Novice
20. oktober 2010 - 10:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

GPO lås computer så kun specifik user kan logge på denne pc.

Well... for det første er eksperten vidst lidt bagud med deres opdatering af kategorier... (Ingen windows server 2008)

any way.
Har en Windows server 2008 R2 (AD, DC)

Det jeg vil spørge om er om der er en mulighed via en GPO på computer neveau, der kan fortælle at det KUN er denne/disse specifikke users der kan logge på denne pc.

Ved det kan laves omvendt på user neveau, hvor du siger, denne bruger har ret til at logge på disse pc'er.

Men findes der en der er visa versa, som kan sige, PC01234 kan der kun logges på for bruger Bla1, bla2 og bla3.? (Og lokal administator brugeren.)

PFH. Tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. oktober 2010 - 15:00 #1
ja, det kan du godt...

computer configuration --> Windows Settings --> Security Settings --> User Rights Assignment --> Allow log on locally/Deny log on locally
Avatar billede j3ppah Novice
20. oktober 2010 - 15:12 #2
så var det da godt du lige nåede at få sat mig til at finde en løsning :P...