Avatar billede Sigma Pi Juniormester
20. oktober 2010 - 11:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kombinere diagramtyper i Excel

Hej med jer

Jeg er blevet stillet over for en lille udfordring, af én af mine direktører. Han vil gerne have, at et Excelark viser et diagram over nogle forskellige data. Finten er bare, at han gerne vil have diagrammet til at vise nogle af dataene enkeltvis, som søjler, og andre data slået sammen i en kombineret søjle, hvor flere data indgår, med hver deres respektive "vægtning".
Excel evner jo at udføre begge dele, bare ikke i samme diagram. Så jeg vil høre, om det er muligt, at kombinere diagrammer i Excel, således det samme diagram kan vise enkeltsøjler og kombinerede søjler.

Hvis det kræver VBA-kodning, så er jeg overhovedet ikke skrap til det, men så er det måske på tide at lære det.

Jeg hører gerne om eventuelle løsningsforslag.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. oktober 2010 - 12:13 #1
Hvilken Excel-version?
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
20. oktober 2010 - 12:24 #2
Det er Excel 2003.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. oktober 2010 - 12:32 #3
Prøv at se under Brugerdefinerede v/valg af diagramtype (så vidt jeg husker) - anvender selv 2007.
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
20. oktober 2010 - 15:35 #4
Har pløjet det hele igennem. Der er intet at finde. Der kan man kun vælge enten/eller. Ikke en kombination.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. oktober 2010 - 15:55 #5
Har for et år siden i 2003-version konstrueret en kombination af søjler & kurver i samme diagram - men tilsyneladende er det andre diagramformer du har brug.
Avatar billede excelent Ekspert
20. oktober 2010 - 15:59 #6
Excel 2010
http://pmexcelent.dk/Kombi.jpg

men mener nu at 2003 kan det samme (med garanti 2 forskellige)
kræver naturligvis du har flere serier
klik/marker en serie og vælg en anden diagramtype
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
22. oktober 2010 - 13:20 #7
Excelent ... tror du at du kan lave en mere trinvis vejledning til, hvordan du tror det skal gøres. Jeg har lige siddet og rodet lidt med det, som du skriver, men jeg tror ikke jeg helt forstår, hvad du vil have mig til.

På forhånd tak!
Avatar billede excelent Ekspert
24. oktober 2010 - 11:03 #8
Hvis du har en mail adr. kan jeg sende et eks.
Hvilken Excel version har du?
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
24. oktober 2010 - 18:13 #9
rrj@brf.dk

Det er Excel 2003
Avatar billede Sigma Pi Juniormester
02. november 2010 - 17:50 #10
Excelent --> Smid svar, så får du points.
Avatar billede excelent Ekspert
03. november 2010 - 17:30 #11
ok