Avatar billede multicoder Nybegynder
22. oktober 2010 - 11:25 Der er 3 kommentarer

Konstruktiv kritik til www.usedtoys.dk

Hej

Jeg har brug for lidt konstruktiv kritik til www.usedtoys.dk

Formålet med siden er at skabe en køb/salg portal for brugte børene relaterede ting.

Siden har eksisteret i et par år nu, men der er aldrig rigtig kommet gang i den. Online har vi benyttet Google AdWords og lidt banner annoncer og offline har vi uddelt en masse flyers.

Vores sidste tiltag har været at gøre det gratis at handle på siden, så alt indtjening kommer fra Adsense.

Jeg vil virkelig gerne have gang i siden, men er bange for at jeg har set mig blind på den.

Håber i kan hjælpe.

Pft.
Avatar billede welcor Nybegynder
22. oktober 2010 - 12:25 #1
Dette er mit førsteindtryk (jeg er programmør, ikke designer, og sådanne ting som tilgængelighed, kontrast mv, har jeg ikke set på):

Forsiden:
Siden ser noget "hjemmelavet" ud (særlig headeren virker noget start-halvfemser agtig)
De mange farver virker lidt tilfældige. Den farvebar som ligger lige under headeren virker overflødig.
Der er en stavefejl i "Sælg brugt lejetøj" som umiddelbart springer i øjnene.

Detaljeside: (se. f.eks. http://www.usedtoys.dk/?id=11&category_id=71&product_id=502)
Blå skrift på rosa baggrund i beskedfeltet? Selv jeg ved at det ikke kan gå godt.
Der mangler vidst en clear:both før den kommentarsektion.
Det kan virke som om sider bliver liggende for længe. (Se http://www.usedtoys.dk/?id=11&category_id=125&product_id=201) Dette gør sitet mindre anvendeligt, da man ikke kan regne med at alle de ting der står der fortsat er til salg.
Der mangler en måde at se hvornår en ting er lagt ud for salg. (Jeg er fuldstændig ligeglad med hvornår den forrige bruger var inde at se på tingen).

Oversiktside:
Når man skriver et postnummer og trykker retur, skal det automatisk sendes ind!
Ellers Ok, men det kan være at en lidt anden stil (baggrundsbillede, f.eks?) på kategorierne vil være i orden.
Avatar billede multicoder Nybegynder
22. oktober 2010 - 14:18 #2
Hej Welcor

Tak for svar. Vi overvejer stærkt et redesign af hele siden. Vi har fået en del tilbagemeldinger på at siden henvender sig til børn, men det er reelt forældrene vi gerne vil ha ind på siden. Du har helt ret i at man ikke kan bruge "sidst vist" funktionen til noget. Det skal selvfølgelig være hvornår en annonce er oprettet. Tanken var også at annoncer automatisk skulle fjernes efter 3 måneder, men vi har pt. ikke annoncer nok til at denne funktion vil være brugbar.
Avatar billede mikaelch Novice
22. oktober 2010 - 16:50 #3
hvor kan skrives tekst ville jeg bruge tekst , billeder har google svært ved at læs

skrive overskrifter h1 i tekst og evt underskrifter h2 alm tekst h3

teksten er desuden uoverskuelig uden overskrifter

undersider til der omhandler andre emmer på de side der står meget tekst derved mere indhold til søgemaskinerne