Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
24. oktober 2010 - 22:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis indtastning i kontaktform under indtastning

Hej,

Kender nogle en kodeløsning eller hvordan, man kan gøre dette:

Jeg har en almindelig input form, hvor man skal indtaste en række informationer i. Jeg vil gerne have, at der samtidigt med at man indtaster i formen, vises det indtastet som almindelig tekst, et andet sted på samme side.
Kan man det og i få fald, hvordan?

Tak for hjælpen.

/ Klaus
Avatar billede intenz Novice
24. oktober 2010 - 22:36 #1
Her er et simpelt eksempel der viser princippet.

<script>
function copyText(e) {
    var copyName = e.name + '_output';
    document.getElementById(copyName).innerHTML = e.value;
}

</script>
<input type="text" onkeyup="copyText(this);" name="test" />
<br />
<span id="test_output"></span>

Læg mærke til id'et på span elementet hedder test_output, og navnet på input feltet test. Scriptet vil automatisk indsætte teksten i et element med id = 'input feltets navn'_output.
Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
24. oktober 2010 - 23:10 #2
Hej Intenz,

Det virker smukt.

Desværre viser det sig, at det ikke var nok til mit behov.
Jeg skal have sat det ind i en form, som er genereret af asp. Så koden som der skal "skrives af fra" kunne være:

<asp:TextBox ID="txtEmail" name="txtEmail" AutoCompleteType="Email" runat="server"/>

Ved du om dette er muligt?

/ Klaus
Avatar billede intenz Novice
25. oktober 2010 - 20:58 #3
Jeg er ikke ASP.NET mand, men ud fra microsofts dokumentation (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/3hc29e2a.aspx), kan du bare indsætte det direkte i den.

<asp:TextBox ID="txtEmail" name="txtEmail" AutoCompleteType="Email" runat="server" onkeyup="copyText(this);" />

Ellers må du over i .NET forummet, og høre dem hvordan det skal gøres :)
Avatar billede intenz Novice
25. oktober 2010 - 21:00 #4
Du skal dog lægge mærke til, at det felt hedder 'txtEmail', derfor skal dit span element også (pga. den måde javascript koden er lavet på) hedde:
<span id="txtEmail_output"></span>
Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
25. oktober 2010 - 21:35 #5
Tak.

Det lader ikke til at virke helt.
Jeg spørger i et asp forum.

Mange tak for hjælpen i hvert fald.