Avatar billede bertel21 Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CHIP KORT KODNING

Hejsa.

Mit spørgsmål er om man kan programmere en chip på et chipkort til at åbne et website når det bliver sat i en chipkortlæser og indlæse en speciel webadresse?

På forhånd tak.
27. oktober 2010 - 10:01 #1
Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede bertel21 Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:03 #2
Det skal være en USB chipkortlæser som man kan tilslutte til sin PC eller MAC...
Avatar billede bertel21 Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:07 #3
Det ville være fedt hvis den kunne virke på alle OS?
27. oktober 2010 - 10:20 #4
Seriøse OS'er har også et seriøst sikkerhedsprogram/opsætning som forhindrer automatisk kørsel af programmer på en chipkort (du mener vel Memorykort ?)

Sååå...
Avatar billede bertel21 Nybegynder
27. oktober 2010 - 11:06 #5
Så det kan ikke lade sig at gøre at få et chipkort til at åbne en specifik webadresse når den plugges i en USB chipkort læser? Nej jeg mener et chipkort, ligesom et dankort - man kan købe sådanne kort og selv kode dem. Mit spørgsmål er så om man kan kode dem til at åbne en hjemmeside på ens computer når de bliver sat i kortlæseren. Altså om det kan kodes på sådanne kort, det er ok hvis man skal trykke på et link eller lign for at gå til hjemmesiden, bare man kan få kortet til at gå til en specifik adresse. f.eks. 1 kort vil jeg gerne have skal åbne www.eksperten.dk og et andet kort skal åbne www.edbpriser.dk når det bliver sat i kortlæseren.
27. oktober 2010 - 11:23 #6
http://en.wikipedia.org/wiki/AutoRun - i den [Autorun.inf] fil kan skrive hvad der skal startes op mere eller mindre automatisk...
Men XP og andre OS'er "overser" denne fil eller kommer med eksempelvis http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a3/AutoPlay.png beskeden...

Ellers ville det jo være 'let' for diverse Virus halløj, at starte på MED DET SAMME, når et [Removeable Medie] isættes systemet ...
27. oktober 2010 - 11:25 #7
Avatar billede bertel21 Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:11 #8
Ja ok, men er det så ikke muligt at ved tryk på en knap den åbner et website? Så har man jo ligesom givet sit samtykke først? Man skal måske selv trykke sig ind på kortet for at åbne et link eller lign. så? :/
Avatar billede bertel21 Nybegynder
16. november 2010 - 10:55 #9
æv