Avatar billede Trombonist Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette en selvoprettet mappe

Jeg har oprettet en mappe på mit skrivebord, efter brug slettede jeg den og tømte derefter papriskurven. Men når jeg starter computeren igen ligger mappen på mit skrivebord. Sletter den hver gang jeg åber computeren, men den kommer igen.

Hvordan sletter jeg den forevigt?

Styresystem windows7
Avatar billede webweaver Praktikant
27. oktober 2010 - 20:28 #1
Dette kan måske hjælpe dig,
http://www.eksperten.dk/spm/822588
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:44 #2
Det er måske lidt drastisk at ende med at måtte formatere.

Meget ofte skyldes det blot at du har et program der forventer at den mappe ligger der, og så opretter den for dig.

Det kan f.eks. være at IE forventer at det er der den skal foreslå du gemmer downloade filer, eller at Media Player tror det er der den blandt andet skal kigge efter musik.

Så mit første forslag er at du starte REGEDIT og så søger på mappe navnet. Hvis den står angivet et sted kigger på du hvilket program det drejer sig om og så får startet programmet og peget det et andet sted hen.

Du bør desuden gennemtænke hvad du har brugt mappen til, og hvorfor den derfor kan blive ved med at blive oprettet. For det er næsten 100% sikkert ikke en fejl i styresystemet.

MEN hvis du lige vil være sikker på at det ikke er en fejl i styresystemet, så genstart i fejlsikret tilstand. Slet mappen og genstart almindeligt. Hvis den stadig er der, så er det et program der driller dig.
Avatar billede webweaver Praktikant
28. oktober 2010 - 16:23 #3
Det var nu ikke lige en formatering jeg havde i tankerne!

Men en søgning af mappen i registreringsdatabasen, som der beskrives i den tråd jeg har linket til. Og i den tråd, løste det problemet. Derfor jeg henviser dertil...

Så du gentager sådan set bare, det jeg henviste til :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:25 #4
fair nok. jeg læste bare svaret i tråden :-)
Avatar billede Trombonist Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:18 #5
Jeg har prøvet jeres løsningsmuligheder, men desværre uden held.
Da jeg ikke er den helt store computerhaj, skriver jeg lige min fremgangsmåde, så i evt. kan se hvad jeg gør forkert.
1) Klik på Start
2)Skriv Regedit i søgefeltet og tastet enter
3) Registreringsdatabasen er nu åben, trykket ctrl+B
4) søge feltet er nu kommet frem, indtastet mobilbilleder (det hedder den mappe jeg ikke kan slette.) Og klikket på find næste.
5) Nu søges der i databasen.
6) Det tager lidt tid, men til sidst skriver computeren: " Søgning i registreingsdatabasen er afsluttet", Jeg klikker på ok.
7) Og så sker der ikke mere, det ser ikke ud til at mappen er fundet.

Jeg har et program på computeren der hedder Sony Ericcson PC Suite, som jeg bruger til at sync. min mobil med. Da jeg havde tage billeder med mobilen oprettede jeg mappen mobilbillder og brugte programmet til at overfører billederne med.
Jeg har nu prøvet at afinstallere programmet, hvorefter jeg slettede mappen, tømte papirskurven og genstartedecomputeren.
Efter genstart er mappen tilbage på skrivebordet, øv.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:27 #6
Jeg tror nu du skal kigge efter om der ligger noget tilbage i programmappen hvor PC suite lå. Ellers kan du kigge i %appdata% og se om der ligger noget her.

Tryk WIN + R (windowstast)
I dialogboksen skriver du %appdata% og trykker OK.
Nu åbnes APPDATA mappen i explorer, og du kan se om der ligger noget "gammelt" Sony her.
Avatar billede Trombonist Nybegynder
02. november 2010 - 11:46 #7
Det er godt nok en genstridig mappe jeg har fået mig lavet.
Jeg har nu prøvet ovenstående, og der lå intet "gammelt" sony der.

Så jeg prøvede regedit igen og søgte så efter sony der, den fandt en masse og jeg slettede så det computerene fandt. Det hjalp heller ikke.

For en sikkerhedsskyld startede jeg computeren i fejlsikret tilstand og lavede så en komplet virusskan med McAfee. Den fandt ikke noget.

Mappen ligger stadig på skrivebordet, hver gang computeren starter op.

Skal jeg virkelig til at geninstallere hele computeren for at få den væk? suk.
Avatar billede Trombonist Nybegynder
25. februar 2011 - 11:35 #8
Desværre fandt jeg ikke en løsning, så jeg har måtte geninstallere computeren for at få det løst