Avatar billede lischr Praktikant
28. oktober 2010 - 11:11 Der er 3 kommentarer

billedbehandling

Jeg er i gang med at lave et billedkartotek, som jeg gerne vil have udskrevet som et katalog, jeg kan sidde og bladre i og finde det billede, jeg skal bruge.

Jeg forestiller mig, at man kan importere eller flette billederne ind i et af Microsoft Office programmerne (jeg har office 2010), men jeg kan ikke finde ud af, hvordan det skal kunne lade sig gøre.

Jeg har p.t. 300 billeder, og der kan være 15 billeder på en A4 side. Jeg skal skanne en del flere billeder, så det skulle gerne være en automatisk funktion, hvor jeg kan sætte flere billeder ind i min fil, og så importere enten hele kartoteket eller de "nye billeder", som jeg skanner ind. Det er jpg filer.

Kan dette lade sig gøre, eller skal jeg finde et helt andet program til dette?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
28. oktober 2010 - 19:18 #1
Jeg tror, det er nemmest at udskrive direkte fra et billedvisningsprogram, fx Picasa - under indstillinger for udskrivning kan du vælge forskellige størrelser, som kontaktark, pas eller 5x8cm. Picasa kan hentes her http://picasa.google.com
28. oktober 2010 - 19:39 #2
Gætter på at der er tale om M$ Windows ?

Du kan da bare bruge M$ Windows Print funktion - brug guiden...
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. oktober 2010 - 20:24 #3
Du skal i hvert fald ikke lægge dem alle i en og samme worddoument.
Det vil blive umanerligt tungt, og dt vil blive en krig at åbne det.
/ptj_11