Avatar billede perjepsen1956 Nybegynder
28. oktober 2010 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt ramkort til ældre Medion pc

Jeg har en Medion som er ca 7 år gammel. Den er født med et ramkort som hedder: 512MB,DDR2,533,CL4,PC2 4200U-4441 Jeg vil gerne have et 1 GB kort, men det Kingston kort jeg har fået passer ikke i soklen, der er ca. 3mm forskel i "hakket" på de 2 kort. Hvad skal et kort som passer til min gl. Medion hedde?
Jeg ser frem til et positivt svar.
MVH Per Odense
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2010 - 20:44 #1
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4188955
men så er der 2gb på kortet - jeg ved ikke, om din medion kan klare det. Se nøje på foto - og få en bytte-garanti, hvis det ikke passer.
Avatar billede JStaal Nybegynder
28. oktober 2010 - 21:21 #2
Hej perjepsen, er det en bærbar eller stationær?
Avatar billede perjepsen1956 Nybegynder
28. oktober 2010 - 21:40 #3
Hej J Staal
Tak for hurtig tilbagemelding. Det er en Stationær.
MVH
Per
Avatar billede perjepsen1956 Nybegynder
28. oktober 2010 - 21:43 #4
Hej claes57
Tak for input. Jeg kan ikke se om det er samme sokkel som den der er i den gl. Medion.
Mvh
Per
Avatar billede JStaal Nybegynder
28. oktober 2010 - 22:03 #5
Hej igen perjepsen jeg tror claes57 har ramt plet uden at være 100% sikker. Det du garanteret har prøvet med er ddr 1 ram hvor du skal have en 2 i. Her er et link for at se forskellen.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Notch_position_between_DDR_and_DDR2.jpg
Avatar billede perjepsen1956 Nybegynder
11. januar 2011 - 08:32 #6
Hej J Staal
Jeg beklager den lange responstid, men en lang tur til de varme lande har taget et på mdr.
Mht. til den gl. Medio, har vi valgt at sende den på pension. Tak for din intresse og de gode input.
Mvh Per
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2011 - 10:09 #7
så mangler du bare at acceptere dit svar, så 'sagen' lukkes...