Avatar billede orpheus Nybegynder
29. oktober 2010 - 18:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt input ved update i IE

Hej

Kan ikke forstå det...! Er der nogen der kan svare på hvorfor dette indsætter data dobbelt i databasen, det er kun explorer der gør det.

    if (${$ini.'_orderCode'} == "") {
        $Code = substr(md5(rand() * time()),0,16);
        setcookie($ini."_orderCode", $Code, 0, "/");
        mysql_query("insert into ".$ini."_".$table." (
        Dato,
        ModtStatus,
        Kode) values (
        '$now[0]',
        '$Status',
        '$Code')");
    }

    $getOrder = mysql_result(mysql_query("select Ordre from CPAPS_accounts where Kode = '".${$ini.'_orderCode'}."'"),0);
    mysql_query("update ".$ini."_".$table." set Ordre = '".$Ordre."@".$nyAntal."#".$getOrder."' where Kode = '".${$ini.'_orderCode'}."'");

På forhånd tak

Jimmy
Avatar billede danco Nybegynder
29. oktober 2010 - 21:39 #1
Hvordan bliver din kode kaldt ?
jeg mener bare at serverside programmering er uafhængig af klienten og dermed browseren. Ergo må problemet være af finde i den måde som koden bliver "aktiveret" på.
Avatar billede orpheus Nybegynder
30. oktober 2010 - 14:26 #2
$Ordre og $nyAntal bliver sendt via en form, og bliver så sammensat med udtrækket $GetOrdre fra databasen og derefter sat tilbage i databasen. Kan det måske være min Form det er galt med, en den måske sender tingene dobbelt? I hvert fald har vi kun oplevet problemet i IE.
Avatar billede danco Nybegynder
30. oktober 2010 - 19:20 #3
Jeg tror det ville være på sin plads at se din Form herinde. Det er jo svært at vurderer uden nogen kode.
Avatar billede orpheus Nybegynder
19. november 2010 - 16:10 #4
Sorry for den lange responstid, havde helt glemt indlægget, engang fik man da en email når der var kommentarer på ens indlæg, ikke?

Nå, men jeg fandt fejlen, det var min form som blev submittet med en javascript i stedet for ganske alm. button type=submit, spørg ikke hvorfor :)

Men mange tak alligevel og god weekend.