Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2010 - 02:55 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mistet mails i Outlook 2003 Microsoft 7

Min bærbare løb tør for strøm og slukkede igår, og da jeg startede den op, undersøgte systemet mail filen for fejl.
Der kom ingen fejlmeldinger, men jeg har nu opdaget, at alle mails siden 20. august i indbakken er forsvundet. I de andre mapper er der tilsyneladende ikke forsvundet noget.
Findes der en måde at redde dem på?
Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
31. oktober 2010 - 02:55 #1
Der skal naturligvis stå Windows 7
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2010 - 06:31 #2
Udlæs din backup. Uden det er der næppe de store chancer, hvis de virkelig er forsvundet. Et filerecovery tool vil næppe gøre nogen forskel, da filen jo stadig eksisterer, blot i en anden form.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 08:02 #3
er det ikke spild af tid
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ngr

kender du reglerne på eksperten

http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2010 - 08:31 #4
man kan se point ude for oven. Du behøver gøre dobbelt opmærksom på det. Hold dig til topic eller send en privat besked til brugeren eller klag til admin.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2010 - 09:12 #5
riversen! Jeg syntes bestemt ikke din bemærkning til treatmenice er iorden grunden til at antalllet af ikke leverede poient står i parantesen er for at man er advaret om at spørgeren ikke er villig til at uddele de poient der bliver stillet til rådighed.når man så aligevel svarer personen må det jo være fordi man er ligeglad med den hjælp og tid andre har ofret på vedkommende.jeg tager ikke selv poient "MERE"men beder om at de selv lægger et svar og afslutter.og vedkommende har ikke reageret på allle den hjælp der er givet for at kunne lukke. se linket.
http://www.eksperten.dk/spm/918920#reply_7652617
31. oktober 2010 - 09:26 #6
Vi hører/læser nok ikke mere fra <ngr> i denne tråd ?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 09:29 #7
rolig nu
man er ligesom nød til i et stykke tid at gøre folk opmærksom på at vi holder øje med dem - ikke for at korekse dem men hvis de ikke vender tilbage til deres gamle spørgsmål er det jo spild af tid
det viser jeg IKKE ved at sende den internt
her kan alle se det
længere er den ikke
Avatar billede niller10 Nybegynder
31. oktober 2010 - 19:01 #8
Hej NGR,

Hvis din mail udbyder har en arkiverings funktion eller laver backup af brugers mailkonti er det ikke noget problem at få dem igen.

Ta kontakt til din mail udbyder og få dem i sving, hvis de ikke kan hjælpe dig så find en udbyder med lidt mere seriøs service :-)

/Niller
Tager altid backup og arkivering af mine brugersmail...
Avatar billede pedersen66 Praktikant
01. november 2010 - 14:13 #9
niller10.
ved du om tdc har den funktion så er jeg redet sidder med samme problem
Avatar billede niller10 Nybegynder
01. november 2010 - 21:59 #10
Hej NGR,

Desværre tror jeg ikke at TDC tilbyder denne funktion til private eller bruger af deres mail tjeneste med mindre du har outsourced din mai ldrift til dem.

Kort fortalt om arkivering af mail, og skriver af mine egne erfaringer med min egen mail tjeneste:

Når en mail ankommer mailserveren ligges mailen ind i modtagers mailboks samtidig ligges der en kopi af mailen et andet sted på serveren eller på en backup server.

Når man sender en mail ligges mailen ind i brugers sent folder samtidig ligges der en kopi i arkivet..

De to ting her gør at det er relativt nemt og hurtigt at  genskabe en mailkonto uden det store besvær, men desværre kræver det en enorm stor harddisk kapasitet og en holdbar backupplan af folks data.

Spørgsmålet er:

Hvor vigtige er dine mails ? hvorlang tid vil du bruge på at sidde og blive endnu mere frustreret over tab af vigtige informationer ?

Vil man betale et indre beløb om året for en bedre sikkerhed?
Eller vil man bruge en masse tid på en masse forskellige løsninger i stedet for at være produktiv ?

Niller
Avatar billede ngr Praktikant
11. november 2010 - 23:32 #11
riversen: Hvad betyder 'udlæs din backup'?
Avatar billede ngr Praktikant
11. november 2010 - 23:36 #12
karise_larry: Nej, ikke om det spørgsmål. Men siden det åbenbart kniber for både dig og treatmenice at få tiden til at gå, så synes jeg I skal læse tilbage i mine andre spørgsmål og se, hvad der der er skrevet om det for jer så væsentlige emne.
Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
11. november 2010 - 23:38 #13
niller10:
Jeg bruger TDC, og så ser det åbenbart ikke lyst ud.
Og det er jo lissom lidt sendt at skifte udbyder nu, ikk :-)
Avatar billede ngr Praktikant
11. november 2010 - 23:42 #14
niller10:
Jeg kan ikke huske, hvilke mail det drejer sig om - og dermed heller ikke, hvor vigtige de er :-)
Men jeg tror nu ikke, de er så vigtige igen, og jeg orker næsten ikke at skulle slås bare for at komme til at tale med en i TDC, der ved lidt om, hvad han snakker om.
Så jeg tror, jeg giver op - men tak for svarene.
Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
11. november 2010 - 23:45 #15
Og til politimændene i blandt os: Nu fordeler jeg pointsene, hvilket I formentlig kan se om lidt. Hvis det så går, som det har gjort så mange gange fjava script:%20void(0);ør, så vil der i løbet af nogle dage stå, at jeg IKKE har fordelt points og lukket spørgsmålet.
Og jeg gider ikke svare på flere spørgsmål og forslag om det - jeg HAR prøvet alt.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 08:30 #16
ja nu gør du som reglerne foreskriver
hvor svært er det da - vi gør hvad vi kan herinde for at hjælpe folk "gratis" og det eneste der forlanges af jer er at i vender tilbage til jeres gamle spørgsmål og uddeler de gratis point eller lægger en forklaring - er det ikke rimeligt.

der er ingen grund til at lægge suspekte meninger ud fordi vi påpeger det bl.a over for dig - vi glemmer allesammen også mig
det har været et stort problem med tusnindvis af ulukkede spørgsmål
det er da et must at lægge respons hvis der er svar på spørgsmål
alla det her - hjalp ikke eller udvid lige hjælpen.

dem der står øverst på pont tavlen herinde er dem der har "utrolig mange" af den slags og på et tidspunkt bliver det nok også for administratoren af siden

det er det du skal forholde dig til
Avatar billede niller10 Nybegynder
12. november 2010 - 11:49 #17
NGR;

Det er aldrig forsent at skifte udbyder på mail eller netside, men internet udbyder er for nogen en mere komplisert sag.

Forslår alle jeg snakker med at købe deres eget domene og få det hostet hos en seriøs udbyder der kan levere sikkerhed og service. Desværre er der mange der driter i deres kunder når kunden først er kommet i fakturakartoteket.

Et godt sted at starte er at købe domenet hos Gratisdns.dk til ca. 99,- kr. og finde en mindre udebyder til mails og websider.

Du slipper for at skifte mail adresse og andet hvis du skifter internet udbyder

/Niller