Avatar billede mtychsen Praktikant
31. oktober 2010 - 19:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Analytics sporer ikke længere adwords...?

Hej,

da jeg satte to kampagner på pause, stoppede analytics med at kunne "se" den tredie kampagne - inden jeg satte de to kampagner på pause, kunne analytics se alle sammen perfekt.

Al traffik fra den tredie kampagne vises nu i analytics som almindelig data - dvs. søgeordene vises under "ikke betalte" søgeord, og de besøgende vises under "google - organic".

Hmm... nogle ideer til, hvordan jeg får analytics til at tracke korrekt igen?
Avatar billede madx Nybegynder
01. november 2010 - 08:15 #1
Du har 3 kampagner, ikke? Lad os kalde dem A, B & C. Du slukker A & B, men C kører videre....

Det lyder absolut ikke "normalt" og som du beskriver det, lyder det som en problematik i opsætningen, evt. tilknytningen. "Fejlen" har formentlig været der hele tiden.

Analytics tracker normalt lystigt videre uanset hvilken trafik du sender ind på websitet.

Du kan evt. prøve at slukke C, tænde A vente 1 dag og se A kører korrekt. Hvis ikke så tænde B og checke den.

Og meld resultaterne tiltage...
Avatar billede webanalytiker Nybegynder
01. november 2010 - 08:54 #2
Hey

noget kan tyde på at AdWords ikke er koblet korrekt sammen med din Analytics. For jeg har aldrig oplevet at den ikke sporer hvis det er koblet korrekt sammen, og jeg har lige godt haft 100+ på dette.

Hvis den er koblet korrekt sammen, så kobl den fra, og kobl til igen. Det plejer at hjælpe hvis der er problemer :)
Avatar billede mtychsen Praktikant
03. november 2010 - 19:54 #3
Mange tak - jeg prøver !!