Avatar billede leonberger Novice
03. november 2010 - 23:20 Der er 1 løsning

Defekt bundkort el. PS

Hej

Min pc døde i sidste uge. Forskellige tests viste det formentlig var bundkortet.
Dette blev skiftet men da jeg skulle starte den igen skete der intet da jeg trykkede på power.
Test af stik, switch, m.v. viste ingen fejl.
PS blev testet med power stik ude af bundkort og alle spændinger var som de skulle være.
Kortslutning af bundkort power pins gav heller ikke noget.
Prøvede at lægge den grønne ledning på power stikket til stel mens det er monteret. Nu begyndte blæserne at køre på fuld kraft.
Et tryk på power herefter fik blæeserne ned i omdrejninger og pc'en bootede.

Hvad kan det skyldes? Bundkort eller PS?
Kan det være PS der er for 'tung' at starte. D.v.s. en for stor belastning for mobo. Kan det testes?

/jan
Avatar billede leonberger Novice
09. november 2010 - 12:56 #1
Lukker