Avatar billede engberg Juniormester
05. november 2010 - 11:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker under opstart (måske noget med netkablet?)..

Hejsa

Min stationære computer er begyndt spontant at slukke.

Det sker et sted i de første minutter efter den er blevet tændt. Men ikke samme sted hver gang.

Hvis netkablet sidder i stikket fra boot, så lukker den ned 4 sek. efter man har trykket på startknappen.

Den insisterer på at slukke 3-4 gange i opstarten, hvorefter den så kører fint og stabilt - man kan også lirke netkablet ind, og den fungerer fint med internet og i alle andre henseender..

Jeg har haft den åbnet, kigget på stikket til netkablet og rusket lidt i alle kablerne, men det hjalp desværre ikke..

Det her er skridtet før jeg betaler for en reparation - jeg håber I kan hjælpe mig!

Mvh.
  Engberg
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2010 - 12:07 #1
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/engberg

kig på dem her så er hjælpen ikke så langt væk mere måske

http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

m.v.h
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2010 - 12:42 #2
Det her er skridtet før jeg betaler for en reparation
hvis dette blivermuligheden så husk at betele reparatøren!
ellers kan du sikkert heller ikke komme der igen.
05. november 2010 - 19:25 #3
*Enig med #1 !*
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2010 - 19:37 #4
Enig med nr. 1 og 2.
Når man ikke kan finde ud af at belønne den gratis hjælp, med gratis point så kan man vel slet ikke finde ud af at betale sig fra noget...?
Avatar billede engberg Juniormester
06. november 2010 - 09:38 #5
Tænk sig at I skulle være 4 for at få det sagt...

I de sidste snart 11 år har jeg været bruger her, men jeg skal love for at tonen har ændret sig. Nu er jeg pludselig ikke længere velkommen (poko1)..

Jeg håber stadig at der findes hjælpsomme folk, som var den fede base for eksperten.dk engang, som kan hjælpe med mit spørgsmål...

I øvrigt var der ingen svar til nogle af mine åbne spørgsmål. Jeg har nu selv svaret på de ikke-kommenterede spørgsmål jeg havde liggende, og givet mig selv point - selvom det virkede lidt nollert..
Men jeg har stadig nogle åbne spørgsmål - det er dem hvor folk kun har kommenteret - og altså ikke ment at deres kommentar var et svar på mit spørgsmål - nu har jeg så bedt dem ligge et svar alligevel..
Det lader til at point er blevet mere vigtige siden sidst jeg var her.. :-/
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 10:07 #6
giv mig en grund til at du ikke vender tilbage til tudse gamle spørgsmål og bare lukker dem - svar får du jo ikke i et fra 2005 vel
havde du skrevet du havde glemt det så havde det været fint men at undskylde med alt muligt er bare ikke fair over for dem der HAR prøvet at hjælpe dig.

hvis der ikke er nogen der lige strammer det lidt op kører alle jo overfor rødt til sidst ikke

at der er 4 der har deltaget må da fortælle dig et eller andet ikke. det er nok ikke dem der er galt på dem men hvem så ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2010 - 10:10 #7
Point er ikke vigtige.
Det vigtige er at folk der ønsker hjælp selv engagerer sig lidt. Hjælpen er jo gratis, så det mindste man kan gøre, er at følge lidt med i sine egne spørgsmål.
Avatar billede engberg Juniormester
06. november 2010 - 11:10 #8
treatmenice>> Dit 1. indlæg var helt på plads.. Eller måske en personlig besked. At der er 3 der har spammet det samme efter dig, fortæller mig desværre kun, at Eksperten har ændret sig meget på det sidste.. At skrive (som #2) at jeg ikke er velkommen her, og ellers ikke tilføje andet til tråden - det er da bare spam!

john_stigers>> Enig - og jeg viser gerne min taknemmelighed - da jeg var meget aktiv i Eksperten's ungdom, fik jeg da også givet en del hjælp (og point) ud.. Det er jo et rigtig fedt koncept.

Men igen.. mine åbne spørgsmål som ingen havde lavet svar til - berettigede måske ikke helt til, at min tråd nu er saboteret - det kan vel heller ikke være i Ekspertens ånd.. Øv bøv..
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2010 - 12:07 #9
hvis i ikke gider engagere jer i hans spørgsmål så lad være. Det er sådan set OK. Men i behøver ikke råbe op om det, som i altid gør. Eksperten har implementeret tiltag der skal mindske problemet. Og som altid... hold jer til topic og brug privatbeskeder, hvis ikke kan lade være med at irettesætte!

#0: Har du prøvet med et andet netkort etc. for at isolere problemet yderligere?
Avatar billede engberg Juniormester
06. november 2010 - 13:33 #10
riversen>>Netkortet er integreret i bundkortet, men nej - jeg har ikke prøvet med et andet.. Det kunne jeg prøve.. Desværre sker det jo også, når der ikke er net på..
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2010 - 14:07 #11
sikker på psu har er på nok watt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2010 - 18:24 #12
#9 "hold jer til topic og brug privatbeskeder, hvis ikke kan lade være med at irettesætte!"

Lige over!!! OK?
Avatar billede engberg Juniormester
06. november 2010 - 22:26 #13
riversen>> Den har kørt med samme hardware-konfiguration længe, så det burde heller ikke være problemet..
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2010 - 11:18 #14
Jeg har ikke nogen umiddelbare bud. Det minder ikke rigtigt om noget jeg har oplevet før, desværre.
Avatar billede engberg Juniormester
07. november 2010 - 13:24 #15
Pokkers, men tak for idéerne..
Andre der har bud?
Avatar billede engberg Juniormester
19. november 2010 - 19:52 #16
riversen - smid et svar - den endte med at komme til reparatør - og han har ikke kigget på den endnu, men tror det er bundkortet..
Avatar billede riversen Nybegynder
19. november 2010 - 20:05 #17
behold bare point.
Avatar billede engberg Juniormester
20. november 2010 - 08:59 #18
lukker