Avatar billede magtens Praktikant
05. november 2010 - 12:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

virker et grafikkort med PCI Express 2.1 x16 i et PCI Express 2.0 x16 bundkort

hej jeg er i færd med at bygge min egen pc men jeg er stødt ind i et problem.
jeg er lige nu på udkig efter et grafikkort mit bundkort har en PCI Express 2.0 x16 port men det grafikkort jeg har kigget på er et med PCI Express 2.1 x16.
og sprøgsmålet er jo så om jeg kan sætte et grafikkort men PCI Express 2.1 x16 i et bundkort med PCI Express 2.0 x16
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2010 - 12:35 #1
Ja det er bagud kompatibel men du får så bare ikke de funktioner med som understøttes i de nyere.
Avatar billede magtens Praktikant
05. november 2010 - 17:51 #2
men alt i alt vil det så sige at jeg skal helst købe et grafikkort med PCI Express 2.0 x16
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2010 - 18:43 #3
Nej du kan roligt købe et nyere det vil altid være bedre men der kan være kommet nogle forbedringer som dit bundkort ikke kender men det vil have alt hvad det gamle grafikkort havde og noget kører måske bedre.
Avatar billede magtens Praktikant
05. november 2010 - 20:11 #4
ok mange tak skal du da i hvert fald ha' for hjælpen
Avatar billede magtens Praktikant
05. november 2010 - 20:29 #5
men hvad så med typen af grafikkort?
altså jeg har valgt et AMD system men mit umiddelbare indtryk er at Radeon fx Radeon HD 5770 ville køre bedst frem for NVIDIA GeForce fx NVIDIA GeForce GTX 460
min opfattelse er simpelthen at AMD er bedst med ATI Radeon
og Intel er bedst med NVIDIA GeForce....
er det rigtigt?
eller er det fuldstændigt ligegyldigt hvilken af dem det er?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. november 2010 - 21:45 #6
jeg vælger altid ATI da jeg laver meget grafik men det andet er noget sludder.
Avatar billede magtens Praktikant
06. november 2010 - 15:36 #7
okay mange tak
Avatar billede poko1 Ekspert
07. november 2010 - 14:35 #8
Læs lige hvordan man bruger Eksperten,http://www.eksperten.dk/faq
ikke for at du skal give mig point! jeg samler ikke men for at få lukket tråden. så læg venligst et svar og accepter.
Avatar billede magtens Praktikant
08. november 2010 - 08:53 #9
ja tak jeg var lige ved at spørge
tak
Avatar billede magtens Praktikant
08. november 2010 - 08:59 #10
så et grafikkort med PCI Express 2.1 x16 kører enten lige så godt eller bedre i en PCI Express 2.0 x16 port som en PCI Express 2.0 x16 grafikkort