Avatar billede fendt Juniormester
09. november 2010 - 21:05 Der er 1 kommentar

Mac os 10.5 poweroff?

Hey, jeg sidder og mangler en komando i terminalen som kan lave en tidsbegrænset poweroff??

I windows havde man shotdown -s -t xxx. Men findes der noget lignende til OS 10.5, eller er det bare et program der skal til som kan ordne det??
Avatar billede WonderMoose Nybegynder
11. november 2010 - 09:32 #1
Du kan lave en "schedule" så computeren lukker ned på et bestemt tidspunkt. I nogle tilfælde kan du også bruge linux-commands: http://linux.about.com/od/commands/l/blcmdl8_shutdow.htm i mac da de begge kører unix så vidt jeg ved :)