Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 07:41 Der er 10 kommentarer

opsætning af Ip-Camera

HJÆLP !!
Nu har jeg i 2 dage kæmpet med opsætning af ip Camera til netbrug. Er ved at blive helt grå i hoved over det.
Har en Netgear wnr3500 router og et d-link dcs-2121 Camera.
Har fået fast Ip af TDC.
Men er desværre ikke noget haj på edb.
Har fulgt jeres anvisning her i anden tråd, men når jeg logger på min ip add. skriver den at den er usikker.
Hvis jeg bliver ved kommer jeg godt nok til camera log on.
Men så går det i øv .....hjælp
Avatar billede Mindblast Nybegynder
11. november 2010 - 08:42 #1
Du skal vel have det til at fungere på en computer? Så skal du vel have installeret en drive til din computer. Har du ikke en installationsdisk som fulgte med?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 08:50 #2
Ja det fungerer på min computer, men problemet er at få det ud på nettet. Så jeg kan se det fra evt. udlandet/naboen osv osv
Jeg kan sagtens åbne internt og se cameraet, virker fint. (altså koble fra PC til cameraet)
Men opsætningen ud af huset virker ikke !!  eller jeg har nok ikke evnerne ;-)
Avatar billede WonderMoose Nybegynder
11. november 2010 - 09:56 #3
du skal nok bede din router om at lede trafikken hen mod dit kamera. Huske ikke hvordan man gør i en netgear, men du skal i hvert fald ind og ændre i indstillingerne der :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 10:10 #4
Har læst mig til at jeg skal åbne port 80 og lede den til intern adresse. Men har kæmpet med at få porten åben. Når jeg bruger den port checker skriver den at den ikke kan komme i kontakt med den.
Avatar billede WonderMoose Nybegynder
11. november 2010 - 10:15 #5
Okay. Du er inde i selve routeren for at rette dette ikke? 192.168.x.x ? Bare så alt er på det rene :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 10:27 #6
jo men jeg kan ikke åbne port så den ledes hen til cameraet.
Skal jeg slå noget fra ?? Checker jeg på PFPportcheck siger den at den ikke kan nå min port.
Avatar billede WonderMoose Nybegynder
11. november 2010 - 10:32 #7
Og du ved hvilken IP cameraet har? for så burde du kunne bruge dette link som guide: http://documentation.netgear.com/wnr3500/enu/202-10305-01/WNR3500_RM-07-07.html

Ellers er det en mulighed med DMZ også, men er ikke sikker på at den vil virke på et kamera =)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 10:40 #8
Det er fuldstændig det jeg gør og leder hen til den rigtige interne add.

Så lang så godt !;-)
Men når jeg så skriver min ext. Ip add i browseren kommer der op at webstedet er usikker.....og så er det jeg kører fast.

Skal man gøre noget der ??
Avatar billede WonderMoose Nybegynder
11. november 2010 - 12:13 #9
det er vidst bare en windows advarsel er det ikke? fordi der intet sikkerhedscertifikat er kunne jeg forestille mig. Der burde du kunne trykke "videre" eller bare "ok" og så skulle du kunne komme videre.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2011 - 09:13 #10
Det virker nu