Avatar billede patrick14 Nybegynder
12. november 2010 - 13:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Rippen vhs til computeren

Hej

Hvad skal jeg bruge af udstyr og software for at rippe en vhs og så convertere den til en dvd?
Avatar billede coderdk Praktikant
12. november 2010 - 14:26 #1
Et analogt TV-kort og tilhørende software til at få dem over på computeren, og noget software til at lave DVD-filmen.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
12. november 2010 - 16:18 #3
Det er slet ikke nødvendigt med et tv-kort, hvis du ikke har det. Man kan købe en lille omformer, så du kan tilslutte din video-maskine din pc igennem usb. Der følger samtidig software med, så det hele er meget nemt.

Jeg kan ikke lige finde præcis den jeg brugte, men du kan vidst købe den i de fleste elektronikbutikker.

Her er et link til noget lignende:

http://www.coolstuff.dk/EasyCAP_Video_Capture?gclid=CLLbxe7Im6UCFQGDDgodUjYHGA
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. november 2010 - 16:25 #4
#3 Det der er også et videokort :)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
12. november 2010 - 17:25 #5
Er det rigtig forstået at det eneste ar jeg behøver er dette: http://www.coolstuff.dk/EasyCAP_Video_Capture?gclid=CLLbxe7Im6UCFQGDDgodUjYHGA

og en vhs afspiller?
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2010 - 18:06 #6
Ja, hvis du selv har de nødvendige kabler og tilslutninger på din computer.

Er det private VHS-optagelser, der skal overspilles, eller er det professionelle optagelser, f.eks. film eller tegnefilm?

Hvis det er det sidste, kan du få problemer med kopisikring på båndene.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
12. november 2010 - 20:10 #7
Det er nogle købt vhs bånd, hvordan decryptere jeg dem, med skriver har jeg kunnet bruge anydvd. Hvad kan jeg bruge til at decrypere vhs bånd?
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2010 - 20:35 #8
Prøv at kigge på linkene herunder. Nøgleordet er "Macrovision":

http://hometheater.about.com/od/hometheatervideobasics/qt/qtvideocopy.htm

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=2532&title=vhs-til-dvd-macrovision

http://forum.videohelp.com/threads/243145-Copy-Copy-Protected-VHS-to-DVD

Nogle firmaer påstår, at deres produkt kan forbigå kopisikringen, men ifølge min læsning på nettet for nogle år siden virkede disse produkter langt fra for alle.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
12. november 2010 - 21:23 #9
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2010 - 21:40 #10
#9.

Undskyld, men jeg ville ikke drømme om at købe et produkt, som beskrives så kort og ufyldestgørende :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2010 - 21:50 #11
Forøvrigt er det ikke sikkert, dit VHS-bånd er kopisikret, men sandsynligheden er stor.

Hvor gammelt er båndet?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
12. november 2010 - 21:58 #12
Hvis du alligevel skal ud og købe, kunne du overveje en hybrid TV-tuner, så får du lidt mere med i posen.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
15. november 2010 - 12:52 #13
Det er fra 1999.

Bosillen, har du et link?
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2010 - 17:23 #14
Avatar billede patrick14 Nybegynder
24. juni 2011 - 14:27 #15
Jeg siger mange tak for svar :D smid et svar allesammen så får i point :D
Avatar billede milter Ekspert
24. juni 2011 - 14:32 #16
:-)