Avatar billede dartlykke Novice
14. november 2010 - 18:25 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Vi det ene sted men ikke det andet.

Hej jeg har et problem med en local server jeg sidder og roder med, jeg kan ikke få den til at vise de ting den skal udskrive, det giver ikke meget mening for mig, de det virker på min side der ligger på one.com
Det er ikke noget specielt men der sker intet, sådan her ser siden ud som virker. www.dartlykke.dk/kom

nogle af jer der har en ide til hvad det kan være / nogle der har oplevet det samme?
Avatar billede dartlykke Novice
14. november 2010 - 18:31 #1
nårh ja, på serveren fra one hvor det virker er der
MySQL: 5.0.32
PHP: 5.3.3

og på den der hjemme

MySQL: 5.1.36
PHP: 5.2.11

kan ikke se hvad problemet kan være.
kan jeg mangle at installere noget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2010 - 18:42 #2
Hvordan ser din PHP-kode ud?
Avatar billede dartlykke Novice
14. november 2010 - 20:00 #3
index.php
<?php
    include 'includes/conn.php';
?>
<body bgcolor="#000000">
<table bgcolor="#feeeee" id="maintable" width="800" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" align="center">
<?php
    echo '<tr><td height=`10`>';
    include ( 'includes/pages.php' );
        $idd == $_GET[´id´];
    echo '</td></tr><tr><td id=`textcont` valign=`top` style=`margin-left: 10px;`>';
        if (!isset($_GET['id']))
        {
            $_GET[id] = 'home';
        }
            elseif ($_GET[id] == 'admin')
        {
            include ('includes/login/main_login.php');
        }
            else
        {
            include ( 'includes/tekst.php');
        }
        echo 'Current PHP version: ' . phpversion();
    echo '</td></tr>'
?>
</table>

tekst.php
<?php
  mysql_select_db( "tove" , $con );
    if (!isset($_GET['id'])){
        echo "g&aring; nu væk";
    }
    else{
        $rs = mysql_query("SELECT * FROM sider WHERE link='".$_GET['id']."'");
        $row = mysql_fetch_array($rs);
          echo $row['tekst'];
    }
?>

pages.php
<?php

mysql_select_db( "tove" , $con);

    $result = mysql_query( "SELECT * FROM links" );
    while($row = mysql_fetch_array($result))
{
    echo '<td><a href="?id=' . $row['name'] . '">' . $row['name'] . '</a>&nbsp;</td>';
}
    $error = "siden findes ikke";
?>

conn.php
<?php
    $con = mysql_connect("dartlykke.dk.mysql", "dartlykke_dk", "sbtJPirT");
        if (!$con)
    {
        die('Could not connect: ' . mysql_error());
    }
?>
Avatar billede dartlykke Novice
14. november 2010 - 20:01 #4
og de 2 steder er koden 100 % identiske og det er MySQL'en også.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 20:44 #5
Måske er deres MySQL-server indstillet til, kun at kunne oprettes forbindelse til fra deres egne web-servere?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2010 - 20:48 #6
Hvis navnet på mysql-serveren er "dartlykke.dk.mysql" så må det konkluderes, at det er et internt navn. Hvis den er tilgængelig udefra, så skal du via IP-adressen. Mon ikke one.com har lukket for det?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 20:58 #7
#6 - Jep.

Og husk så også lige at få skiftet kodeordet :)
Avatar billede dartlykke Novice
14. november 2010 - 22:31 #8
har fået skiftet kodeordet... det var også de forkerte mySQL oplysninger i fik, det er self. vores egen sql server, på den locale maskine.

Men kan stadig ikke finde ud af hvad der er galt... kan man sætte den lokale op til noget forkert siden jeg ikke kan få noget udskrevet.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 22:41 #9
Det virker da fint nu :)

Hvis du stadig har problemer på den lokale server kan du prøve at oprette forbindelse til "127.0.0.1" i stedet for "localhost". Så bruger PHP nemlig TCP/IP til at kommunikere med serveren, i stedet for en socket-forbindelse.
Avatar billede dartlykke Novice
14. november 2010 - 22:54 #10
det prøvede jeg så, ingen ændring. men kan også godt få det til at se bruge databasen, men den smider bare ikke noget på skærmen, den skriver fejl hvis jeg skriver forkert login og pass. men skriver intet når det er rigtigt... ved ikke lige hvad jeg gør forkert.

Jeg må rode lidt med serveren, det er jo det eneste sted det kan være fejl når det virker på one.com.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2010 - 00:00 #11
Du skal starte med at få serveren til at vise fejlbeskeden. Eller kig i error-loggen. Ellers har du intet at gå ud fra.
Avatar billede dartlykke Novice
15. november 2010 - 00:29 #12
okay takker prøver jeg lige... ellers må jeg jo skrive hvis jeg ikke kan få noget til at virke... ;) tak indtil nu.
Avatar billede dartlykke Novice
15. november 2010 - 11:53 #13
så fik jeg svar fra min sql... den fortæller mig:
MySQL error: No database selected

Og det fatter jeg jo ikke når jeg skriver:
mysql_select_db("tove",$con);

jeg skulle mene det er der det connecter til databasen tove. right?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2010 - 12:47 #14
Jo, hvis den kaldes inden, og det går godt, og den ikke lukkes efterfølgende,

Du kan jo prøve at som det er der:

  mysql_select_db("tove",$con) or die("Gik ikke");

I hvilken linie rapporteres fejlen fra?
Avatar billede dartlykke Novice
15. november 2010 - 13:01 #15
Jeg får ingen linje fejl. men den skriver "gik ikke".
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 13:21 #16
mysql_select_db("tove",$con) or die(mysql_error());

Måske?
Avatar billede dartlykke Novice
15. november 2010 - 13:27 #17
det prøver jeg lige har du en msn eller noget hvis du har mod på at hjælpe... ;)
Avatar billede dartlykke Novice
15. november 2010 - 13:30 #18
ha ha ha... fandt fejlen. DUM DUM DUM Tove skal jo stå med stort T. du må gerne få point for at have hjulpet mig så meget hvis du har lyst ;)
Avatar billede dartlykke Novice
15. november 2010 - 13:59 #19
nå så tager jeg den selv.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 15:13 #20
Du gave mig lige præcis 28 minutter og 3 sekunder til at svare, og tog så selv pointene?
Avatar billede dartlykke Novice
15. november 2010 - 16:43 #21
du må gerne få dem :D jeg kan da bare oprette en ny :D
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 16:55 #22
Nej, det gør ikke noget. Var bare lidt overrasket.