Avatar billede MissVinter Novice
16. november 2010 - 13:48 Der er 1 løsning

Opret ny skabelon i Joomla komponenten JNews (til nyhedsbreve)

Hej.

Er der nogle derude, der har godt styr på Joomla, og herunder komponenten JNews, som bruges til at oprette nyhedsbreve? Jeg er i gang med at lave et site, hvor jeg skal tilføje et nyhedsbrev. Jeg har installeret komponenten JNews. Som udgangspunkt fungerer det fint, men da jeg skulle til at lave min egen skabelon til nyhedsbrevet, opdagede jeg, at min komponent mangler denne mulighed. Søger jeg info på det site, hvor jeg har downloaded komponenten, står der at man opretter en skabelon, ved at følge følgende sti i Joomla backend:
Component -> jNews -> Templates

Problemet er, at muligheden 'templates' (skabelon) simpelthen ikke dukker op hos mig, og jeg kan heller ikke finde den ad andre veje. Er der nogen, der har en idé til, hvad problemet kan være? Jeg er ikke den store tekniker, men meget interesseret i at få afmystificeret dette problem.
Sig endeligt til, hvis jeg ikke har udtrykt mig tilstrækkeligt klart :)

Hilsen Anne-Mette
Avatar billede MissVinter Novice
17. november 2010 - 07:54 #1
Jeg fandt ikke ud af, hvordan man kan få muligheden frem, hvad angår at skabe en skabelon i back-enden. Men fandt ud af at lave skabelonen manuelt i databasen via phpMyadmin, hvis nogen skulle være interesserede. Det er dog stadigt mystisk, hvorfor funktionen ikke var til stede i back-enden - noget besværligt.