Avatar billede Majlund-88 Praktikant
19. november 2010 - 20:35 Der er 8 kommentarer

Ny HDD - BOOT PROBLEMER!

Heej.

For nogle uger siden, villle jeg sætte min brors computer til og starte den, jeg kom dog ikke særig langt da jeg fik besked:

Scanning IDE Drives.....
No Array Defined.....
Press Ctrl+M to enter Array Bios Config Utility or
Press Esc to continue booting"

- Troede det var en ny HDD så købte en ny. Men problemt er det samme.

Trykker jeg på ESC og lader den boot (førnævnte besked), får jeg følgende :

"No Disk is found. Please check the power and data cable connection. <Press any key to exit>

Jeg har sat en ny HDD i i bios kan jeg godt se den, men ikke under Primær HDD eller Secondær HDD. Udfra de 2 ting står der nemlig NOT INSTALLED,

Det er som om, at jeg ikke kan få min harddisk til at blive bootable. Aner simpelhen ikk hva det kan være!

Aby idea? Jeg tager gerne nogle billeder af skærm billed hvis der er en rar gut som ka hjælpe mig, da jeg ska ha den op og køre hurtigst muligt.

Mvh Thomas
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2010 - 21:21 #1
Det er sikkert en sata disk? men svært at afgøre med de få oplysninger hvilket bundkort?
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
20. november 2010 - 05:30 #2
Sry, det havde været en lang dag igår, så faldt i søvn ;) Jeg smider lige dobbelt så meget info ind når jeg kommer hjem idag (lørdag).
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
20. november 2010 - 18:37 #3
Harddisken er en Sata ja ... Fra Western Digital på 160GB ( Det er den nye )

Bundkortet - Der står nede på bundkortet Intel Deskop Board...

Ved godt jeg lovede at smide mere info ind, men nu er der sket det at jeg fik lortet til at finde min HDD

Jeg gjorde det at kiggede ned på bundkortet og så på hvor de 4 forskellige kabler som man kan bruge til at sætte Harddisk eller dvd osv til. De sidder pas vis lidt forskud.. Altså 2 kabler cws 2 porte og lidt neden under 2 kabler i 2 porte...

Jeg skal åbenbart bruge den kabel som sidder ved siden af den jeg bruger til min cdrom drev....

Hmmm........  Er det normalt? Eller er det bare mig som ikke er helt up todated? .. Godt nok noget tid siden jeg sidst har rodet i comp..
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
20. november 2010 - 18:38 #4
pas vis = Par vis.
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
20. november 2010 - 18:40 #5
Ahh staver skidt idag.

" Altså 2 kabler cws 2 porte og lidt neden under 2 kabler i 2 porte... "

Men selføligelig :
Altså 2 kabler som sidder i 2 porte og lidt neden under 2 kabler i 2 porte...
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
20. november 2010 - 18:42 #6
Glemte forresten at sige at jeg tog batteriet på bundkortet ud da jeg tjekke det andet (Overstående). Det kunne msåke os være at det hjalp at reset bios`?

Men vil meget gerne høre feedback
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2010 - 18:55 #7
Når du har taget batteriet ud og sat det ind igen er bios resettet og du skal så sætte ny boot rækkefølge. men jeg vil gerne vide hvilket bundkort det er kør dette program og se under bundkort nr.og type.
http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
25. april 2011 - 21:09 #8
skriv et svar så jeg kan afgive point