Avatar billede sjomka2001 Nybegynder
23. november 2010 - 18:13 Der er 5 kommentarer

Beregning af ferie og afspadsering

Jeg har i f.eks.
K13 antal timer der er valgt at afspadsere - 7,5 timer
L13 antal timer der er valgt som ferie - 7,5 timer

Hvordan får jeg lavet en (eller flere) betingede formateringer som gør bruger opmærksom på, at man ikke kan afholde både 7,5 times afspadsering og 7,5 times ferie?

Og hvis bruger vælger at bruge såvel ferie som afspadsering på samme dag må timerne sammenlagt ikke overstige 7,5.

Kan det laves vha. betinget formatering?
24. november 2010 - 23:06 #1
=K13+L13>7,5  eller måske <-7,5 afhængigt af dine tal så farv cellen "RØD"...
Avatar billede sjomka2001 Nybegynder
21. januar 2011 - 16:37 #2
Tak for svaret. Jeg har været lidt væk for eksperten et stykke tid!

Det jeg mener er, at det samlede timetal i K13+L13 ikke må overstige 7,5 timer. Dvs. såfremt bruger indtaster 7,5 timer i K13, skal bruger gøres opmærksom på, at der ikke kan indtastes i L13. Ligeledes hvis bruger indtaster 7,5 timer i L13, skal bruger gøres opmærksom på, at der ikke kan indtastes i K13.

Derimod må bruger gerne indtaste f.eks. 2 timer i K13 og 5 timer i L13 - eller omvendt. Men det samlede timeantal må ikke overstige 7,5 timer.
Avatar billede sjomka2001 Nybegynder
07. december 2012 - 17:47 #3
Lukker og giver smartoffice point.
Avatar billede sjomka2001 Nybegynder
07. december 2012 - 17:49 #4
Sorry! Det var vist forkert.
Avatar billede xjpjx Nybegynder
23. november 2013 - 10:57 #5
Hej
meget nemmere hvis du bruger www.firmaplan.dk
det er et online system der styre alt for dig.

mvh jan jensen