Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
24. november 2010 - 20:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fabriks indstillinger på min acer???

Hej alle:)

Jeg kunne godt tænke mig at starte min Acer Aspire helt forfra:)
Jeg har ingen vista cd/dvd, og har hørt at den simphelt hen bare booter fra sig selv og derigennem også installerer vista fra sig selv... disc to disc...
Hvordan får jeg den til det?

Jeg kan overhoved ikke få den til at boote! plejer man ikke bare at skulle trykke f12 i bios under opstarten?

Håber der er nogle som kan hjælpe....
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2010 - 20:23 #1
Det står vel i den dokumentation der fulgte med pcén da det alt efter mærke er forskelligt. jeg skal trykke F9 på den ene og F10 på en anden og nogle skal trykke på ALT+F10 UNDER OPSTART.
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
24. november 2010 - 20:46 #2
nah det er heller ikke det grundlæggende problem... men kan man ikke genskabe fabriksindstillinger unden en vista cd?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2010 - 22:04 #3
Jo men kun hvis man har en recovery partion på harddisken
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 08:47 #4
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2010 - 09:11 #5
Du skal førsy gå ind i bios
inde under taben Main. Punktet hedder D2D Recovery, som skal stå som enabled. Under opstarten kan man nu trykke tastekombinationen ALT + F10
Avatar billede jannickh Nybegynder
25. november 2010 - 16:39 #6
Klik på Alt-F10
under opstart, (når windows logo kommer frem)

Det virkede på min Acer Aspire 5520.

jannickh
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2010 - 17:44 #7
jannickh  helt ærligt hvad står der i #1 og #5 og er du blevet bedt om at lægge et svar for den rigtige løsning?
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
25. november 2010 - 19:54 #8
tak begge to det hjalp mig så langt....
Næste problem, den siger mismatch type d2d32? hvad kan jeg gøre ved det? jeg går ud fra at det er en forkortelse af disk 2 disk 32bit... men hvad er det??
Avatar billede poko1 Ekspert
26. november 2010 - 00:11 #9
Må jeg spørge hvem er begge 2?? og hvorfor du ukritisk så giver point til 1.
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
26. november 2010 - 00:27 #10
jannick bidrog ikke med noget nyt, så det er selvføgelig dig og treatmenice. jeg gav kun point for det som faktisk gjorde at jeg nu sidder ved en gendannet pc....