Avatar billede PNK Nybegynder
30. november 2010 - 22:02 Der er 11 kommentarer

Opgrader til windows7

Jeg har en vista maskine som er total crashet. Har derfor investeret i windows7. Ny HD er indsat opgraderings DVD for Windows7 er indlæst og fungerer. Ved aktivering skriver windows at jeg har købt en opgraderingsudgave og skal indtaste en opgraderingskode. Herved melder den tilbage at jeg har lavet en ny installation og ikke en opgradering. Hvordan kan man fortælle windows7, at man opgradere fra en vista maskine - indtaste registeringskoder fra vista?? Hvordan gør man?? Jeg kan ikke geninstallere vista, da det jo er på crashet HD, med HP's ellers så smarte genoprettelses system.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 22:08 #1
Dit problem er, at du ikke har opgraderet, men lavet en nyinstallation. En opgradering er, at man lægger win7 oven i en eksisterende Vista. Du skal nok kontakte Microsoft og betale differencen fra opgradering til nyinstallation, og så få den rigtige nøgle.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 22:10 #2
Ps. Eller installere vista først og derefter opgradere. Men en nyinstallation er nok det bedste.
Avatar billede PNK Nybegynder
30. november 2010 - 22:17 #3
Kan det virkelig passe at man skal købe en ny licens? Jeg har jo en gl. vista som ikke længere bruges. Jeg har registrerings numre til vista
30. november 2010 - 22:22 #4
Aktiver via telefon! Der får du lejhlighed til at forklare problemstillingen.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 22:31 #5
#4 lyder som en god ide, så ved du hvor du står.
Avatar billede PNK Nybegynder
30. november 2010 - 22:33 #6
Er der nogen som her et tlf. man akn aktivere på?
Avatar billede PNK Nybegynder
30. november 2010 - 22:43 #7
Har fundet ca. 50 hjemmeside som alle skriver at man skal aktivere pr. tlf, men ingen angiver det nr man skal ringe på. Selv ikke microsoft
Avatar billede PNK Nybegynder
30. november 2010 - 22:47 #8
Jeg prøver hoved nr. imorgen
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 22:54 #9
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. november 2010 - 22:54 #10
Måske dette også kan bruges til Windows7, det er da forsøget værd.

Lav ren installation med Vista upgrade disk
Af Martin M. Jørgensen
fredag 2. marts 2007
Snyd Vista.
For at installere Vista Upgrade skal man som sagt installere det henover et allerede installeret Windows
XP, hvorpå XP nøglen bliver ugyldig, et lille fiks har dog set dagens lys og det er altså muligt at lave en
frisk installation af Vista på en tom harddisk, måden det gøres på er følgende:
1. Boot fra Vista Upgrade DVDén og start setup programmet.
2. Når der bliver spurgt efter CD key, vælges der næste, lad være med at skrive KEY.
3. Vælg den version af Vista du vil installere når muligheden fremkommer, selvfølgelig den version
der er købt.
4. Når Vista booter første gang, start der setup programmet igen, inde i Vista.
5. Denne gang skal CD keyén skrives.
6. Når der bliver spurgt om det skal være en opgradering eller en advanceret install, vælges
advanceret.
7. Når Vista er færdig med at installere endnu engang, kan man aktivere Vista. Biblioteket
Windows.Old, der indeholder den først installerede Vista version kan nu slettes.
Og Vista er installeret uden brug af XP, metoden er godt nok ikke den letteste men den virker og
forskellen i pris på en upgrade DVD og en retail er stor, så nogle vil måske foretrække denne billigere
løsning.

Hvor der stå Vista, læs Windows7
01. december 2010 - 09:29 #11
Når du aktiverer Windows, fremgår telefonnummeret af skærmbilledet.