Avatar billede Konstabel Nybegynder
01. december 2010 - 18:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ingen partitioner på min HD

hej jeg håber lige der sidder nogle med lidt viden som gerne vil hjælpe mig

Jeg havde windows7 og ville så installere xp, smed cd'en i og den skulle til at installere men jeg kunne ikke dele min HD op i flere (2) partitioner så jeg gik ud igen MEN så ville den ikke stare windows7 op (heller ikke med windows7 cd'en)så prøvede jeg at installere xp igen og formaterede min HD men xp ville heller ikke starte op og nu siider jeg så i denne dumme situation at jeg ikke har noget OS og heller ikke kan finde ud af at installere det. (tror helst at jeg bare kun vil have windows 7 igen)
Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig

Konstabel
Avatar billede lockmedown Nybegynder
01. december 2010 - 18:23 #1
er der andre ting på den hard disk?
Avatar billede Konstabel Nybegynder
01. december 2010 - 18:26 #2
det tror jeg ikke da jeg jo har formateret den, ingen OS
(hvis du tænkte på noget specielt uddyb gerne)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 19:16 #3
Booter du op fra dit cdrom drev, med din win7, eller evt din XP disk i for at lave en nyinstallation, får du alle muligheder, for at installere.
Avatar billede Konstabel Nybegynder
02. december 2010 - 06:30 #4
når jeg fx installere windows7 så kan den ikke finde en partition at installere på, ligesom om den slet ikke kan finde HD
Hvis jeg prøver at installere xp "prøver" den at installere, genstarte og så kan den ikke boot den op.
Avatar billede Miezip87 Novice
02. december 2010 - 08:49 #5
hvis du i windows 7 ikke kan finde Harddisken,  plejer det som regl og være fordi du mangler raid driver,  som du kan komme i med en usb pen, det sted under installation hvor den spørg.
Avatar billede Konstabel Nybegynder
05. december 2010 - 17:16 #6
jeg ved ikke helt hvilke raid drivere jeg skal bruge ?
Avatar billede lockmedown Nybegynder
09. december 2010 - 19:43 #7
jeg ville nok prøve med en ny harddisk vis det var mig da det for mig ser ud til at det er den der er noget galt med,