Avatar billede craver35 Nybegynder
02. december 2010 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lære php!

Hej Eksperter.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at lære php da jeg er god til at designe hjemmesider, men jeg mangler bare at kunne lave sådan noget som fx. Login,Forum, Webshop osv. Jeg har læst inde på phpartikler.dk men jeg syntes ikke det er noget jeg kan bruge. Jeg har læst flere artikler til hvordan man lavet et loginsystem herinde. Det er der spørgsmålet ligger, jeg ville gerne høre hvordan i har lært alt det der, med mysql og php?? Håber i kan hjælpe :D

Mvh. Jeppe
Avatar billede The_Buzz Novice
02. december 2010 - 17:21 #1
Wow det er et monster spørgsmål

Ryd lige op i dine points ude...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 17:26 #2
Man starter med at installere MySql : http://dev.mysql.com/

Når man så har siddet en time og kukkeluret på mysql, finder man ud af at downloade en klient eller Gui: http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html

Så kan man se at der sker noget :-)

Og derfra PhP

Hvis du vælger en apache web-server, bliver det hele meget nemmere
Avatar billede craver35 Nybegynder
02. december 2010 - 17:46 #3
Jape har gjort alt dette, men jeg føler at det tager en evighed..
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 17:51 #4
at installere eller lære :-)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. december 2010 - 18:55 #5
Jeg ville ikke begynde med MySQL.

Jeg synes, du skal finde en god bog, der kan lære dig sproget fra bunden eller finde en god tutorial. Bøger er dog som regel bedre.

Den bedste bud jeg kan komme på, som er gratis er:

http://www.w3schools.com/php/php_intro.asp

Der er dog kun det mest nødvendige, og hvis du synes det er for svært, så find en bog i stedet.

Start med at lære at lave simple ting i PHP. Hvordan man udskriver til skærmen. Lav f.eks. en lille lommeregner eller lignende.

Prøv måske derefter at lave et loginsystem, men uden en database. Så får du lært sessions og hvordan du henter data fra forms osv.

Dernæst kan du begynde at kigge på databaser.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2010 - 01:53 #6
Først læs:
  http://norvig.com/21-days.html

Derefter skal du i gang med at lære det nødvendige:
  HTML
  CSS
  JavaScript
  SQL
  PHP language
  de mest gængse PHP extensions
(det er kun en liste ikke en rækkefølge!)

Jeg vil klart anbefale nogle bøger fremfor diverse korte tutorials på nettet.

Og så skal der øvelse til. Meget øvelse!
Avatar billede professoren Nybegynder
04. december 2010 - 20:05 #7
hvad med PHP onlien?

http://www.learnphponline.com/