Avatar billede finnold Novice
02. december 2010 - 23:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Værktøjssøjlen

Jeg sidder og bruger min Photoshop 6, og nu er "søjlen" i venstre side med alle værktøjerne pludselig forvandlet til et lille frimærke. Klikker jeg på dette frimærke får jeg kontakt med Adopes hjemeside, men værktøjerne dukker ikke op.
Hvilken knap har jeg af vanvare trykket på, og hvordan får jeg mine værktøjer tilbage?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2010 - 23:47 #1
i øverste linie Vindue nederste linie værktøjer
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2010 - 23:55 #2
Avatar billede finnold Novice
02. december 2010 - 23:59 #3
Den skal jeg vist lige have igen.
Når du skriver øverste linie Vindue mener du så det, der i den engelske version hedder Windows og når du skriver nederste linie værktøjer, mener du så det der i min version hedder Reset Palette Locations, for hvis det er tilfældet så hjælper det ikke
Avatar billede finnold Novice
03. december 2010 - 00:03 #4
Nå, du er hurtig kan jeg se, men det hjalp altså ikke for mit gardin ser helt anderledes ud end det jeg kan se i min version
Avatar billede poko1 Ekspert
03. december 2010 - 00:08 #5
Den skal ligge under Windows det har den gjort jeg havde 5-6-og 7 f'r denne.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. december 2010 - 00:17 #6
Avatar billede finnold Novice
03. december 2010 - 00:28 #7
Jeg er ked af det poko1. Det må være en eller anden stenalderudgave af Photoshop 6, for mine muligheder ser helt anderledes ud end dine. Men tak for din indsats. Jeg må nok reinstallere programmet.
Avatar billede finnold Novice
03. december 2010 - 00:29 #8
Jeg er ked af det poko1. Det må være en eller anden stenalderudgave af Photoshop 6 jeg har, for mine muligheder ser helt anderledes ud end dine. Men tak for din indsats. Jeg må nok reinstallere programmet.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. december 2010 - 08:34 #9
Så er det sikkert PSP 6 Du har.
Avatar billede finnold Novice
03. december 2010 - 09:00 #10
Det vil jeg ikke afvise. Har ikke så meget forstand på det, men så findes der måske ikke en løsning på det?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. december 2010 - 09:11 #11
sådan ser Photoshop 6 ud.
http://www.sree.net/teaching/images/ps6.gif  er det den?
Avatar billede finnold Novice
03. december 2010 - 13:13 #12
Ja, det ser ud til, at det lige netop er den. Udover boksene i højre side med color og layers er der derimellem en boks med history og actions.
I venstre side øverst over selve værktøjskassen kan man klikke på det aktuelle værktøj og får derved mulighed for enten  "reset tool" eller "reset all tools". Men jeg kan bare ikke få det til at virke. ;o/
Avatar billede finnold Novice
03. december 2010 - 15:59 #13
Hej poko1
Det lykkedes mig endelig langt om længe at finde den rigtige metode. Havde læst om den tidligere, men kunne heller ikke lykkes med den metode, der er beskrevet på:
http://www.lancelhoff.com/how-to-reset-photoshop-to-default-settings/

Den går ud på at holde tasterne ctrl+shift+alt nede samtidig med at man starter photoshop. I første omgang virkede det ikke, men da jeg prøvede at holde ctrl+shift nede og ventede med at trykke alt ned, da lykkedes det.
Så jubiii
Avatar billede poko1 Ekspert
03. december 2010 - 16:05 #14
Tillykke da jeg ikke samler point ligger du et svar selv og accepterer:-)
Avatar billede finnold Novice
03. december 2010 - 17:16 #15
Jamen alt er fint, så vi slutter her ... og tak
Avatar billede finnold Novice
12. januar 2011 - 10:22 #16
Jamen alt er fint, så vi slutter her ... og tak