Avatar billede seeeb Nybegynder
06. december 2010 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program og fremgangsmåde til at lære blindskrift?

Jeg vil gerne lære blindskrift. Jeg har tænkt mig at instalere et blindskrift program, søtte det til at starte når, windows starter. Så hverdag vil huske at starte dagen med 10 min træning.

Mine 2 spørgsmål:
1. Vil det være en god fremgangsmåde med bare 10 min træning om dagen, og i givet fald hvor lang tid vil der gå før jeg formentlig vil begynde at kunne bruge det, og mærke en forskæld?

2. Der er et hav af forskelige programmer, til dette. Kan i anbefale et program, gerne gratis, og gerne med support at æøå.

På forhånd tak
Avatar billede seeeb Nybegynder
19. december 2010 - 00:35 #1
har fundet lidt forskeligt på nettet
Avatar billede seeeb Nybegynder
02. december 2011 - 10:08 #2
Jeg endte med at benytte www.keyboardpro.com Det har virkelig været godt og jeg kan nu skrive blindskrift. Det kan bestemt anbefales
Avatar billede JohnFlash Nybegynder
11. januar 2014 - 16:08 #3
Et gratis program der også lærer dig blindskrift og også lærer dig æ, ø og å kan du finde online på:    http://www.skrivhurtigt.dk/

Det er nemt at gå i gang med, og du kan hele tiden følge dine fremskridt øvelse for øvelse.

Da kurset er online skal du ikke downloade noget, og kræver intet log-in eller anden afgivelse af personlig information.
Avatar billede den_unge_gamer Nybegynder
04. september 2015 - 21:25 #4
hej Seeb. jeg er 15 år gammel, og jeg vil bare sige at jeg ikke har brug for 10-fingersystemet, da jeg spiller meget PC, og derfor kan huske hvor de forskellige taster er i forhold til hinanden. Men hvis du spiller men gerne vil have et konkret taste program, kan du downloade et spil fra steam der hedder "The Typing of the dead, hvor du skal dræbe zombier ved at skrive ord... men ellers hvis du ikke spiller, så bare prøv så vidt muligt at få inprintet et billede af dit keyboard for dit øje så du kan huske hvor de forskellige taster er i forhold til hinanden, og prøv at finde din egen måde at skrive på, så du ikke tænker alt for meget over hvilke fingre man skal bruge til hvilke taster, jeg har prøvet det, men uden succes :)... held og lykke, og alt godt herfra :D
Den unge gamer :)