Avatar billede Kever890 Nybegynder
06. december 2010 - 14:59 Der er 3 kommentarer

Gendannelse af slettede dokumenter, foretaget af dropbox

Hej derude.
Jeg er igang med at skrive mit studieretningsprojekt i 3.g, og har i weekenden knoklet løs med at få skrevet en masse. Da jeg har en bærbar og en stationær, benytter jeg tjenesen Dropbox til at uploade mine skoledokumenter til, således at jeg kan komme til dem hvor som helst. Jeg har brugt et program, LinkShell tror jeg det hedder, til at synkronisere filerne som jeg gemmer på en lokal mappe på min harddisk, med en mappe på min dropbox server. Det gør det ved at lave såkaldte "junctions" af mapper.
Jeg fandt ud af i går, at jeg hellere ville skrive en bestemt opgave på den stationære grundet det større skærmareal og det faktum at den har Windows 7, så jeg fyrede op for dyret og lod den bærbare uploade mine ændrede filer.
Mens jeg sad på den stationære og ventede på filerne skulle uploade, med dropbox vinduet åbent, omdøbte jeg junctionmappens navn til noget andet, hvilket pludseligt førte til noget ballade hvor den begyndte at bearbejde ALLE filer som jeg nogensinde har uploadet. Til min store skræk opdagede jeg, at omdøbningen af junctionmappen havde den effekt, at den originale mappe som den var linket til, havde fået slettet alt data.

Mit SRP-arbejde var endnu ikke blevet uploadet, så det er umiddelbart væk, formodentlig slettet på en eller anden måde. Jeg har forsøgt mig med flere forskellige filerecovery programmer uden nogen hjælp.
Så hvis nogen har en ide om hvad der er sket, og evt hvordan det kan løses vil jeg være meget taknemmelig, da jeg har mistet en hel del vigtigt arbejde.

Takker på forhånd
Avatar billede Kever890 Nybegynder
20. maj 2011 - 11:34 #1
hvordan lukker jeg det spørgsmål, den bliver ved med at sende mig e-mails om at lukke det, men når man ikke ved hvordan så..
Avatar billede lisbethnlaursen Nybegynder
07. august 2011 - 13:50 #2
Hvordan gik det? Fandt du filerne? Håber det er i orden at jeg spørger - overvejer selv at anv. dropbox, men vil da gerne vide om det er en sikker service at bruge.
Venlig hilsen
Lisbeth
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2011 - 14:13 #3
Sådan lukker du dit spørgsmål: http://gratisupload.dk/vis/63579/