08. december 2010 - 23:03Der er
1 kommentar og 1 løsning
Manglende visning i C5's hjælp-funktion
Jeg kan ikke få C5's "interne hjælp" (F1) til at vise de resultater der ellers findes i hjælpe funktionen. Altså kan jeg søge mig frem til relevante resultater, men når jeg trykker [Vis] kommer en "Explorer fejl": "Navigationen til websiden blev annulleret".
Jeg har både problemet i en gl. ver 4.0 på job men også i en demoversion af C5 2010, som jeg netop har downloaded og installeret på en anden maskine.
Mød en af Nordens fremmeste eksperter i adfærdsdesign – Morten Münster, der bl.a. har skrevet ” Jytte fra marketing er desværre gået for i dag” – på Computerworld Cloud & AI Festival.
Der findes en "sikkerheds feature" i windows, som gør at hjælpefiler på netdrev som udgangpunkt blokeres.
Det er ud fra logikken om at serveren jo er total utroværdig (uanset detaljer såsom det kunne være din egen domæneserver etc...)
Hvis det er det, så vil det virke at kopiere .chm filen ned lokalt og åbne den derfra... I givet fald er der nogle muligheder i registry for at tvinge windows til at acceptere remote filer også... Men jeg kan bare ikke huske hvordan. Men test det gerne ved at kopiere ned lokalt først...
Du skal kopiere hjælpefilerne fra f.eks. "Microsoft Dynamics C5 2010 Data" mappen til en mappe som du opretter på dit C-drev - altså i roden. Kald mappen "C52010Help" og kopier filerne ind i denne mappe.
Åbn egenskaber for genvejen og tilføj dette "-dC:\C52010Help;." - uden anførselstegn- i destinationsfeltet.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.