Avatar billede hhave Nybegynder
09. december 2010 - 12:16 Der er 5 kommentarer

En kolonne med forskellige udsagn (ikke tal), skal vises som graf...

Hej...

Jeg har en kolonne med spørgsmål i felt A1 og B1. Svarerne på spørgsmål er skrevet nedenunder som (svarmulighederne er "meget", "lidt", "ja", "nej" ect.).

Jeg vil gerne vist besvarelserne som et søjle diagram, så man kan se, hvordan svarerne fordeler sig.

Se evt. filen her: http://dl.dropbox.com/u/4483910/Projektmappe1.xlsx

En vigtig detalje er, at graferne skal tage højde for evt. filtre. Hvis man således laver et filter på A1, så skulle grafen for resultaterne i B1 gerne tilpasses dette...

Jeg har prøvet mange ting, men kan ikke cracke denne....

Anyone?
Avatar billede igoogle Forsker
09. december 2010 - 12:40 #1
Du kan lave en pivot på det ..

http://dl.dropbox.com/u/15398328/Projektmappe1.xlsx

se filen
Avatar billede jasman Nybegynder
09. december 2010 - 12:44 #2
Hvad med at anvende COUNTIF funktionen som jo kan optælle antal forekomster som opfylder en betingelse.

Lav sådan en for hvert udfald af svar på spørgsmål.
Så får du en sum for hvert udfald.
Disse skulle være nemme at sætte op i en graf.

Check evt. www.fasor.dk/eksperten/questionsgraph.xlsx
Avatar billede jasman Nybegynder
09. december 2010 - 12:46 #3
Pivot-tabellen er nok en bedre løsning :)
Avatar billede hhave Nybegynder
09. december 2010 - 13:34 #4
Hej...

det nærmer sig, men jeg mangler lidt, at dataen tilpasser sig ift. det filter jeg vælger.

På denne fil har jeg sat køn ind, samt nogle grafer i bunden.

http://dl.dropbox.com/u/4483910/questionsgraph-1-1.xlsx

Hvis jeg filtrere, så jeg kun viser alle Kvinder, så ændre dataen sig ikke under spørgsmål 1+2.

Hvordan får jeg det til det?
Avatar billede hhave Nybegynder
05. april 2011 - 08:58 #5
Super!
Tak!