Avatar billede irma_n1 Novice
11. december 2010 - 09:16 Der er 1 løsning

problem med router og modem

Hej

Jeg har en apple tv2, som jeg gerne vil bruge netflix på. Derfor har jeg købt en router, d-link dir-615 og flashet den med dd-wrt, der gør at man kan opsætte en VPN forbindelse på den.

Min VPN udbyder er VYPRVpn.

Jeg har interet fra fullrate og dermed en zyxel router. Jeg har tilkøbet en offentlig ip adresse (90.185.XX.XX) hvilket betyder at fullrates router nu bare fungerer som en slags modem.

D-link routeren har jeg koblet til zyxel via alm LAN stik.

Og så begynder problemerne. Zyxel router har ip addresse 192.168.1.1

Jeg har på følgende opsætning på d-link routeren:

Wan Connection Type er "Disabled"

Local IP address 192.168.1.2

Subnet Mask 255.255.255.0

Gateway 192.168.1.1

Local DNS 192.168.1.1

DHCP Type: DHCP Server

DHCP Server: Disable

Når jeg så kobler d-link routeren til zyxel med denne opsætning og PC er sat til at hente IP automatisk så fungerer nettet fint.

Men, fordi jeg gerne vil bruge min d-link som gateway så VPN forbindelsen bruges, sætter jeg computeren til manuel IP med følgende:

IP: 192.168.1.144
Undernet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.2
DNS: 8.8.8.8 og 8.8.4.4

og så ryger forbindelsen! F.eks. når jeg prøver www.bt.dk så siger den:

Denne webside er ikke tilgængelig.

Websiden på http://www.bt.dk/ kan være midlertidigt nede, eller også er den permanent flyttet til en ny webadresse.

Når jeg kører diagnosticering siger windows:
det er ikke muligt at kommunikere med DNS-server
...pingede den eksterne vært men modtog ikke svar.

jeg har prøvet med forskellige DNS server addresser men intet hjælper.

er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre for at få denne opsætning til at virke?
Avatar billede irma_n1 Novice
26. december 2010 - 01:21 #1
lukkes