Avatar billede andreas1183 Nybegynder
11. december 2010 - 18:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

geninstallere windows vista!

hej, min bærbar er blevet virkelig dårlig og jeg skal sælge den til en af mine venner (han bruger den mest til musik) så ville gerne geninstallere windows vista så den ser helt ny ud. men desvære viser det sig at jeg ikke har fået nogen DVD med til at geninstallere windows vista igen. og de der back up DVD som jeg lavede kan jeg ikke finde. på min stationær er det let at finde der hvor man kan lave en back up ad windows 7 men på min bærbar er vil den kun lave en back up ad filer!

min bærbar har Windows Vista.
og er en Emachines/Acer.

håber i kan hjælpe mig  .

jeg har kopiret det fra en anden forum men jeg fik ikke rigtig nogen svar der.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2010 - 18:35 #1
Har du ikke en revovery partition på hdd, som du kan geninstallere fra?
Avatar billede andreas1183 Nybegynder
11. december 2010 - 18:45 #2
nej.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2010 - 18:55 #3
Har du en kammarat der har en cd der er magen til din installerede version?
Avatar billede andreas1183 Nybegynder
11. december 2010 - 19:03 #4
tror jeg ikke de alle hader windows vista! hvad med den back up af windows 7 jeg lavede? eller tror du bare at det vil gøre det endnu være?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2010 - 19:11 #5
Den passer jo ikke til din pc med drivere og lignende, og du vil også få problemer at aktivere den vil jeg tro.
Avatar billede andreas1183 Nybegynder
11. december 2010 - 19:17 #6
det er nok rigtigt. men ved du hvor i windows vista man laver en back up af windows uden at lave back up af billeder,dokumenter og meget mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2010 - 19:31 #7
Kan ikke lige huske hvordan man gør. Min ældste søn har en Acer bærbar, hvor han har lagt backup ind på harddisken også ved jeg Acer har programmer preinstalleret til at gøre dette.
Og jeg mener at man får dokumenter mappen med på denne backup.
For at undgå at lave backup af billeder er man nødt til at oprette et nyt drev (d drev), hvor man så flytter hele indholet over på.
Det kan man gøre i den genvej til dokumenterne.
Avatar billede andreas1183 Nybegynder
11. december 2010 - 19:55 #8
ok tak tror du før de point om lidt, jeg søgte på recovery og så fandt jeg det fra dens mærke. dem der har lavet den!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2010 - 09:03 #9
Okay vi høres ved.
Avatar billede andreas1183 Nybegynder
12. december 2010 - 10:57 #10
det virkede hvordan giver man så point ud?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2010 - 19:47 #11
Det var da dejligt.
Du deler point ud ved at acceptere dette svar.