Avatar billede dosto Praktikant
14. december 2010 - 15:09 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

afinstallere preinstallt office 2010

Hej
Jeg har en pc (win 7) med preinstallt office 2010 starter som jeg ville afinstallere. Det gjorde jeg i "Tilføj og Fjern", men det hjalp ikke. Så ledte jeg på nettet og prøvede "Fix it", det hjalp heller ikke. Den nye installation bliver ved at sige at Office 2010 Starter er installeret. Jeg har gendannet pc til før jeg afinstallerede 2010 og programmet er der igen nu, men nu er der fejl i produktnøglen. Jeg vil bare gerne have Office 2010 Starter fjernet totalt så jeg kan installere 2007.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede dosto Praktikant
14. december 2010 - 15:36 #1
Er nød til at smutte for nu. Kikker lige ind senere i aften
14. december 2010 - 16:06 #2
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html - vælg nederste punkt i afinstalationsmulighederne ...

Muligvis med trixet ->
"HøjreMusseTast - Kør som Administrator..."
Avatar billede dosto Praktikant
14. december 2010 - 23:18 #4
>karise. Er det denne du mener? "Free Full Downloads of Revo Uninstaller". Har installeret den frie og fundet "2010 klik og kør" er afinstalleret, men den siger stadig at der er en version eller et program af 10 på pc.
>220661. Det virker ikke
Avatar billede dosto Praktikant
14. december 2010 - 23:32 #5
Så har jeg prøvet "pro" og i "skrot filer renser" kan jeg yderst til højre se c drevet samt et Q drev der hedder Office click-to-run 2010 (beskyttet)??? Jeg kan ikke gøre noget
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2010 - 17:24 #6
Har du prøvet fra fejlsikret tilstand? (F8 under opstart)
Avatar billede dosto Praktikant
15. december 2010 - 23:31 #7
F8 virker ikke
Avatar billede dosto Praktikant
16. december 2010 - 12:25 #8
Efter jeg har sagt "vis skjulte filer" kan jeg se Q drevet, men det er som sagt beskyttet
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2010 - 15:39 #9
Hvad er Q drevet for noget? Recovery drev?
Skulle du ikke kunne fjerne oplysninger om officerogrammet i regbasen, så Windows glemmer det ligger der? Tænker specielt på produktnøgler.
Husk at tage backup af regbasen for sletning af filer derinde.
Avatar billede dosto Praktikant
16. december 2010 - 17:36 #10
jeg ved ikke hvad det er. Det hedder som sagt "office 2010 starter (beskyttet)" og bliver vist som et drev. Jeg kan ikke komme ind i det
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2010 - 19:12 #11
Hvor stort er dette drev? Kan du se det?
Avatar billede dosto Praktikant
16. december 2010 - 22:57 #12
I "denne computer" kan jeg se C drevet på normal vis, og Q drevet med navn. Jeg kan ikke åbne det, men når jeg går ind i egenskaber, er der 0 bite i det
Avatar billede dosto Praktikant
16. december 2010 - 23:00 #13
Det er forøvrigt de eneste der står under "harddiskdrev"
Avatar billede dosto Praktikant
16. december 2010 - 23:07 #14
Kan også se det her: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices, men ved ikke om jeg tør at højreklikke og slette. Der hedder det DosDevices\Q
Avatar billede dosto Praktikant
16. december 2010 - 23:14 #15
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=14&tid=559090
Men der står ikke hvordan jeg fjerner det så jeg kan få 2007 installeret
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2010 - 06:35 #16
Kan du huske om det altid har været der, eller noget du har oprettet?
Dos er jo noget man brugte i de gamle systemer.
Har du rodet med noget virtuelt drev eller lignende?
Har du oplysninger om office i regbasen?
Du kan søge på det derinde.
Avatar billede dosto Praktikant
17. december 2010 - 14:00 #17
vi købte den for 5 uger siden og der var "office 2010 starter" preinstallt. Jeg kunne først se drevet, da jeg markerede "vis skjulte filer". Det er netop i registreringsdatabasen jeg så det som dos, men c står også som dos. Linket ovenover beskriver hvad 2010 gør
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2010 - 14:12 #18
Karise Larry har du nogle ideer??
Synes jeg er tom for ideer.
Avatar billede dosto Praktikant
18. december 2010 - 00:24 #19
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2010 - 10:39 #20
Det har jeg nu. Interessant synes jeg.
Har du været her inde?
http://support.microsoft.com/kb/290301
Avatar billede dosto Praktikant
18. december 2010 - 11:36 #21
Jeg prøved Fix It igen som du foreslog, og drevet er da også væk i "computer", men det er stadig at se i Revo Uninstaller Pro under "skråt filer" og når jeg prøver at installere Office 2007 siger den følgende: Setup is unable to proceed due the following error(s):Office 12 does not support upgrading from a prerelease version of Office 12. Correkt the issue(s) listed above and re-run setup.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2010 - 13:16 #22
For at opsummere: Du har afinstalleret programmet med revo uninstaller.
Fix it er kørt og har slettet drev i denne computer.
Så langt så godt. Du skulle jo så ikke have mere af det, men der ligger stadig oplysnionger om programmet i regbasen, som skal fjernes, og er du sikker på at filerne i destinations mappen er helt væk?
Har du prøvet at køre med denne?

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hvis du ikke har noget andet office relateret på maskinen, havde jeg taget en backup af regbasen, og søgt på office i denne.
Fjernet alt relateret til office, og herefter forsøgt med installation af Office 2007.
Tager du en backup af regbaseb kan jeg ikke umiddelbart se du skulle kunne gøre noget galt. Du kan jo altid importere backuppen tilbage.
Avatar billede dosto Praktikant
18. december 2010 - 15:17 #23
ok. Jeg prøver det når jeg kan komme til den igen
Avatar billede dosto Praktikant
19. december 2010 - 12:56 #24
Det var kun nr. 2 link jeg kunne bruge (køre som sagt Win 7) og der fandt jeg da også 5 stk på Q drevet, men selve drevet er ikke væk. Jeg ved ikke hvad ellers der er Office relateret, det kan jo være filer jeg umiddelbart ikke kan se høre til Office og jeg bliver stadig nægtet adgang til Q drevet. Nu håber jeg der er nogen på arbejde i morgen, så ringer jeg til Microsoft inden jeg går totalt amok. Det virker jo som om at det er "Microsoft Office Click-To-Run 2010" der er broblemet
Avatar billede dosto Praktikant
20. december 2010 - 23:52 #25
Sad og kikkede i alle mapper og undermapper, ja, alt hvad der kunne åbnes, og fandt pludselig en Office mappe med noget indhold. Spørg ikke om hvor og hvad der var i den, for jeg var sur og træt...Men nu kan jeg installere 2007. Q drevet er stadig at se og jeg vil da også gerne af med det, men det må blive senere, nu må julefreden sænke sig. Tak for støtten, lægger du lige et svar for dine ihærdige forsøg? Og også dig, Karise, hvis du vil have lidt.
21. december 2010 - 09:10 #26
Nu har jeg ikke 'nærlæst' tråden, men omtalte Q: drev kan altid 'ædes' i DISKHÅNDTERINGEN ...
21. december 2010 - 09:11 #27
Ping...

Dette er så et [svar]... deles mellem flere ...
Avatar billede dosto Praktikant
21. december 2010 - 11:56 #28
>Karise, nej, jeg kan ikke se det i diskhåndtering
Avatar billede dosto Praktikant
23. december 2010 - 00:31 #29
>220661, lægger du et svar så jeg kan lukke tråden??
Avatar billede dosto Praktikant
27. december 2010 - 00:09 #30
Giver dig lige et par dage mere
Avatar billede dosto Praktikant
04. januar 2011 - 12:09 #31
Lukker. Tak fordi i prøvede. Det ser ud til der kun er formatering tilbage og så håbe på at Office 2010 var noget jeg kunne vælge
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 12:14 #32
Okay håber det kommer til at fungere. Ved ikke lige hvorfor jeg ikke har set dine sidste indlæg, men held og lykke.
Avatar billede dosto Praktikant
04. januar 2011 - 12:23 #33
Det var synd, nu ventede jeg endda så længe ;) Tænkte at jeg snart ville få en over nakken hvis jeg ikke lukkede
Avatar billede dosto Praktikant
09. januar 2011 - 23:25 #34
Lige en opdate. Jeg har formateret og så til min store skræk at Office 2010 blev installeret automatisk. Det første jeg gjorde var at afinstallere det via Revo og der har ikke været problemer med at installere 2007 derefter.