Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2010 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

BOOTMGR is missing!

Hej alle.

jeg bruger win 7 og vil formatere harddisk med cd-rom "windows 7 upgrade kit",men jeg kan ikke,så bruger jeg sikkerhedskopi fra tidlige windows VISTA. Jeg sagde ja, da den spurgte mig om slette alle data.Lidt senere sagde meddelsen noget om at den kan ikke køre og afbrydte det hele.

så står det lige nu på sort skærm: BOOTMGR is missing.

jeg prøvede at indsætte cd-rom med win 7 opgrade og håbede at det kan køre,men det hjælper ikke.

jeg ved ikke hvad skal jeg gøre.

Kan nogen herind hjælpe mig?
Avatar billede egmose Novice
17. december 2010 - 11:39 #1
Smid en skive vista ell. Windows 7 skive i og vælg reperation under start
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2010 - 11:51 #2
Jeg har indsættet cd win 7,genstart computer, det står stadigvæk:

Bootmgr is missing
Press Ctrl+alt+del to restart

Jeg har ændret setup for at det skal køre fra cd rom.

advanced BIOS Features -> First Boot Device og vælge cd/dvd

gem det

det hjælper alligevel ikke. hvad nu?

Er det muligt at hente BOOTMGR.exe fra internet?
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. december 2010 - 12:42 #3
boot fra Windows 7 DVD..
Vælg repair..
Vælg commando prompt.
Kommandoen du skal skrive er: bootrec /fixboot

Se om det hjalp ?
17. december 2010 - 12:58 #4
... er du HELT sikker på at den starter op på CD/DVD'en ?
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2010 - 13:09 #5
jo, det skal opstarte fra cd/dvd,men det sker ikke noget.

selvom jeg har ændret setup at starte fra cd/dvd. det kører ikke..bare bootmgr mangler
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2010 - 14:29 #6
jeg prøver med en anden dvd fra windows 7 media eller noget. jeg kan ikke huske hvad den hedder for dvd er i disken nu. nu kører det pænt og installioneren er i gang.

dvd fra windows 7 opgrade virkede ikke før. det kan være skadelige..jeg ved det ikke.

vent og se, når installioneren er færdig. jeg vil genstarte computeren bagefter og se hvad det sker..:)
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2010 - 15:26 #7
Computeren overlever!

Jeg har fundet ude af Hvorfor dvd'en fra Windows 7 updrage kunne ikke køre under genstarten. Dvd'en kun kører uden problemer,mens windows kører.

Hvad en anden dvd,reddede mig, hedder Windows 7 updrage Media.

Jeg kan stadigvæk se gamle data ligger der endnu og mener at det skal formatere harddisk.
jeg skal gøre det på søndag og laver ny tråd om hvordan formaterer harddisk.:)

Nu skal jeg slappe af og spiser suppe med kød og mel..:)
Avatar billede pepsiman Juniormester
18. december 2010 - 14:48 #8
Lukket