Avatar billede TheLibrarian Mester
17. december 2010 - 14:42 Der er 5 kommentarer

Hvordan undgår jeg at kopiere 'tomme' linier?

Jeg har data på ét ark (ark A), og skal kopiere til et andet ark (ark B).
På Ark A er data i rækker, hvoraf enkelte rækker har '0' i alle celler, mens andre rækker har data. Se nedenfor:

0    0            0
TM    Afdeling B    Anne Jensen
0    0            0

Jeg vil kopiere data fra ark A til Ark B, men vil kun have de rækker med data med. Hvis der er '0' i første celle (kolonne A) vil der også være '0' i alle følgende celler i den række.

Anyone?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. december 2010 - 15:25 #1
Anvend filter / fravælg 0'er / kopier o.s.v.
Avatar billede TheLibrarian Mester
19. december 2010 - 18:49 #2
Men hvordan automatisere jeg det?
Avatar billede x-lars Novice
20. december 2010 - 14:27 #3
Denne er lavet under forudsætning af arknavne A og B, samt at den tæller 100 rækker ned. Ellers må du lige tilpasse:

Sub Fjern_nullinier()
    Sheets("A").Rows("1:1").Insert Shift:=xlDown
    Range("A1").CurrentRegion.Select
    Selection.AutoFilter
    Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<>0", Operator:=xlAnd
    Sheets("A").Rows("1:100").SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy
    Sheets("B").Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Sheets("A").ShowAllData
    Sheets("A").Rows("1:1").Delete
End Sub
Avatar billede claus_b. Novice
30. december 2010 - 01:29 #4
jeg har netop arbejdet med stort set det samme problem og vha. eksperten.dk fundet en god løsning, der burde kunne modificeres en smule og fungere for dig:

http://www.eksperten.dk/spm/927578
Avatar billede x-lars Novice
11. januar 2011 - 11:12 #5
Er du kommet videre?